Užitečné informace
Jak mluvit s dětmi o válce
7. 3. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Přestože se primárně zaměřujeme na pracovní prostředí a dovednosti, které nám mohou pomáhat ho zlepšit, tak se ani my nemůžeme vyhnout tomu co je kolem nás a dopadům na naše bližní. Součástí života většiny z nás je i naše rodina, a především naše děti. A právě ty si zaslouží v těchto okamžicích naši pozornost. Především to, jak je důležité jim nyní naslouchat a komunikovat s nimi.
Jak duševně zvládnout krizi
28. 2. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Máte pocit, že svět se řítí z jedné krize do druhé? Jste stresováni a nemůžete se odlepit od zpravodajství? Má to vše vliv na váš výkon? Na výkon vašich podřízených? Čtěte, jak tuto situaci zvládnout.
Komunikace a naslouchání
21. 2. 2022 Mgr. Petr Hlušička
V pracovním prostředí se běžně můžeme setkat s přípravou a rozvojem vedoucích v oblasti komunikačních nebo prezentačních dovedností, kdy se dozví, jak argumentovat, vyjednávat nebo vylepšit svůj styl. Co je ale často zanedbáváno nebo dokonce není součástí našeho slovníku je naslouchání. A bez toho se nemůžeme bavit o komunikaci, protože se jedná o klíč k vzájemnému porozumění.
Podporujte liniové manažery!
14. 2. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Nejmocnějšími lidmi ve firmě nejsou ředitelé, stratégové, ani specialisté. Největší reálný vliv patří liniovým manažerům. Proto je nezbytné je podporovat.
Kdy lze dovolenou převést na další rok?
7. 2. 2022 Mgr. Jakub Oliva, LL.M.
Jak už to tak bývá, každá velká změna s sebou nese nebezpečí, že nebude správně pochopena.
Komunikace negativních jevů
31. 1. 2022 Mgr. Petr Hlušička
V pracovním kolektivu mohou stejně jako v jiné skupině nastat okamžiky, kdy dochází k jevům, které jsou naprosto neslučitelné s přijatelným chováním nebo normami společnosti. V těchto situacích musí každá firma důkladně zvážit nejen jakými kroky bude postupovat vůči aktérům, ale také jakým způsobem bude vše komunikovat dovnitř firmy.
3 tipy k přípravě na krizi
24. 1. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
V roce 2019, před tím, než celý svět zachvátila koronavirová krize, se čekala ta ekonomická. Virus přípravy na ni odložil, ale možná je načase se k nim vrátit.
Tipy pro vedení porady
17. 1. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Mnoho tipů pro efektivitu schůzek se zaměřuje na organizační stránku věci, včetně včasného zahájení a ukončení, vytvoření efektivních agend, stanovení jasných rolí a v případě on-line porad, také pamatování si, kdy jste ztlumili zvuk. Skutečností ale je, že stejně jako u téměř každého pracovního projektu závisí úspěch porady na úspěšnosti komunikace vedení.
Personální trendy v roce 2022
10. 1. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Každý nový rok s sebou přináší také nové trendy a očekávání. Co nás letos čeká v oblasti personalistiky a leadershipu? Pět předpovědí Firemního sociologa
Velké množství porad
3. 1. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Častým problémem, s kterým se můžeme setkávat je přetížení zaměstnanců velkým množstvím porad. Přitom většina lidí nemá porady v oblibě a nutno dodat, že především díky negativním zkušenostem s nimi. Jaké jsou za tím důvody?