• About us
  • Články PhDr. Vojtěcha Bednáře

    Když je zaměstnanec senior

    18. 3. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    komunikace s podřízeným v seniorském věku má svá specifika, často vyžaduje cit i odlišný přístup oproti mladším kolegům. Zato se nám však senior může odvděčit pozitivními vlastnostmi, které z mladšího pracovníka nedostaneme.

    Jak zastavit hádku podřízených

    4. 3. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    Otevřený konflikt či hádka podřízených je nepříjemná situace, a výzva pro každého vedoucího pracovníka. CO si počít, když už nastane, na čí stranu bychom se měli dát? A máme hájit slabšího?

    Personální marketing v praxi

    18. 2. 2013   Tomáš Menšík

    O personálním marketingu se hovoří poměrně často. Je to téma zmiňované za různých HR konferencích, seminářích, v diskuzních fórech. Často je personální marketing zmiňován v souvislosti s budováním značky zaměstnavatele – Employer Branding. Situace je ale trochu podobná té kolem kdysi nejhledanějšího světového teroristy nebo manželky poručíka Colomba: mluví se o nich, ale pořádně je nikdo neviděl. Mnoho firem tvrdí, že jej systematicky aplikují v praxi, ale opak je na první pohled pravdou. Jak to tedy s tím personálním marketingem je?

    Podřízený v práci, kamarád na Facebooku?

    4. 2. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    Sociální síť Facebook má v české republice takřka čtyři miliony uživatelů. Co dělat, když, když si nás chce na Facebooku „přidat“ náš podřízený? A co to vlastně znamená?

    Jak zvládat vzpouru

    28. 1. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    Bouří se vaši zaměstnanci? Hrozí hromadným odchodem, nebo už na něj dokonce došlo? Nebo jen prostě odmítají vykonat úkol, který jste jím svěřili? Vzpoura podřízených není nic pěkného a nejhorší na ní je, že vinu neseme skoro vždy my sami.

    Jak dát prostor vlastní iniciativě

    14. 1. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    Máloco motivuje lidi ku práci tak silně, jako když mají prostor se realizovat vlastními nápady, možnostmi, vlastní iniciativou. Jak jím k tomu dát prostor tak, abychom mohli využít této báječné vlastnosti, a současně nepřišli k úhoně?

    Jsou nesamostatní jako děti…

    7. 1. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    Ten příběh je dobře známý a v manažerské literatuře tisíckrát popsaný. Přesto se znovu a znovu odehrává, a proto není špatné si jej připomenout.

    Meditace nad dárkem pro zaměstnance

    27. 12. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

    Je po vánocích. Kapr byl sněden, kolekce na stromku vyrabována a v našich duších je v lepším případě klid a mír. Bohužel nejen kila navíc jsou následkem, který po nich můžeme velmi dlouho nést. Jedním z horších je upřímná snaha o obdarování zaměstnanců.

    Vzdělání je investice

    17. 12. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

    Vzdělávání zaměstnanců je věc, kterou bychom měli brát jako nutnost, ne však povinnost, kterou vůči nim máme. Základem úspěšného vzdělávání je jeho kvalifikovaný management, nikoli představa, že nám vše zajistí někdo jiný.

    Máme mentorovat?

    26. 11. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

    Pozitivní mentoring, tedy poskytování informací, zkušeností, osobní expertízy a podpory je velmi efektivní cestou rozvoje podřízených. Jeho využití ale není možné všude, a už vůbec ne vždy. Máme mentorovat?


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520