Poradenský proces Firemního sociologa

Jak fungují naše služby?

Odborné poradenství Firemního sociologa je založeno na dvou základních modelech. Z nich vybíráme podle aktuální situace a potřeb klienta. Tyto modely jsou:

  • podpora při řešení konkrétního problému,
  • podpora dlouhodobého rozvoje.

V praxi někdy mezi oběma modely přecházíme; z podpory při řešení konkrétního problému se stává podpora rozvoje a naopak, poté, co je ukončena intenzivní fáze spolupráce na rozvoji pomáháme s konkrétními problémy, záleží vždy na reálných potřebách klienta.

Poradenské služby jsou založeny na komunikaci mezi klientem a poradcem, případně poradci. Komunikace se vede osobně a také pomocí technických prostředků. Klientům jsme k dispozici na e-mailu, telefonu a pomocí online nástrojů dle jejich volby.

Co je úkolem poradce?

Úkolem poradce je analyzovat potřeby klienta a v rámci své kompetence nabízet klientovi takové postupy a řešení, které s největší pravděpodobností vedou k jejich naplnění. Poradce je odbornou podporou klienta, veškerá rozhodnutí, stejně jako zodpovědnost leží vždy na bedrech klienta. Poradce nikdy nesmí klienta manipulovat, nesmí mu nabízet postupy či řešení, která by pro něj mohla být negativní a u nejednoznačných jej vždy musí seznámit s možnými důsledky. Poradce musí klientovi vysvětlovat souvislosti jevů, se kterými se stýká, avšak tak, aby klienta nezahltil informacemi, které bezprostředně nepotřebuje. Poradce klientovi poskytuje efektivní, prakticky použitelné informace, postupy, tipy a nástroje pro správné vedení. Zároveň dbá na to, aby v souvislosti s jeho prací nemohla vznikat újma jiným lidem, nebo organizacím.

Jak probíhá spolupráce s poradcem?

Spolupráce je vedena na základě úkolů a preferencí domlouvaných operativně mezi klientem a poradcem. O každé schůzce (a komunikaci) se vede zápis, zadávání úkolů, výkonných kroků a jejich plnění se eviduje – na přání klienta z důvodu zachování důvěrnosti je možné evidenci výrazně omezit. Evidence je kdykoli dostupná klientovi (kromě interních poznámek poradce a komunikace mezi poradci v případě, že jich na klientovi spolupracuje více). Poradce je klientovi k dispozici osobně na předem definovaných komunikačních kanálech.

Jaký je obchodní model Firemního sociologa a jak se služby platí?

Základem obchodního modelu Firemního sociologa je platba za poradenské dny – tedy dny práce poradce. Jeden poradenský den standardně zahrnuje 5 hodin činnosti Reálně je to někdy více, většinou však o málo méně. Cena se stanovuje paušálně, neúčtují se náklady na cestovné, materiál, pomůcky, komunikační prostředky atd. Cena za poradenský den se určuje individuálně dle typu klienta a náročnosti spolupráce po projednání s klientem před začátkem činnosti. Standardně jde o 15 000 - 20 000 Kč za jeden poradenský den. U činností, které jsou časově kratší než pracovní den poradce se cena určuje poměrnou částkou, kde účtovaným minimem je jedna hodina se zaokrouhlením nahoru (např. 25 minut práce je účtováno jako 1 hodina za cenu odpovídající 1/5 ceny poradenského dne). U činností které jsou časově náročnější, ale méně intenzivní se naopak adekvátně snižuje základ za poradenský den (např. 2 hodiny nenáročné činnosti při 1/2 hodnotě odpovídá 1 hodině běžného poradenského dne). O tom, která činnost je méně náročná rozhoduje zásadně poradceV případě, že jsou v rámci poradenské činnosti u klienta prováděny výzkumy nebo analýzy, jsou placeny zvlášť s tím, že jejich cena (složená z přípravy, provedení, materiálů, licenčních nákladů apod.) je s klientem zásadně konzultována předem a musí být schválena.

Veškeré platby poradcům Firemního sociologa probíhají zásadně bezhotovostně na základě vystavené faktury. Faktury mají splatnost 15 dnů, v případě rozdílných firemních procesů klienta lze domluvit splatnost jinou. Faktura je vystavena vždy na základě výkazu poradenských činností, který dostane klient k odsouhlasení, a až poté, co s ním i s účtovanou částkou vyjádří souhlas. V případě prodlení klienta ve splacení faktury v délce delší než 5 pracovních dnů spolupráce končí.

Výkaz poradenských činností je klientům zasílán v případě podpory s řešením konkrétního problému poté, co je záležitost z pohledu poradce uzavřena, respektive poté, co poradce vykonal svou službu, u dlouhodobé spolupráce na základě domluvy, většinou v intervalech 1 nebo 3 měsíce (podle intenzity práce ze strany Firemního sociologa).  Poradce je povinen klienta informovat o obchodním modelu i o očekávaných nákladech na spolupráci předtím, než začne se samotnou poradenskou činností.

Jsou služby vyhodnocovány?

Firemní sociolog má implementován standardní proces pro vzájemné vyhodnocení spolupráce poradce a klienta, které probíhá u krátkodobé spolupráce současně s výkazem činností a fakturací, u dlouhodobé průběžně. Cílem hodnocení je nastavit takové parametry spolupráce, které přinášejí maximální užitek klientovi. Hodnocení je také základem pro fakturaci, Firemní sociolog účtuje pouze takové služby, se kterými je klient spokojen.Vyhodnocujeme kvalitu komunikace, naplňování potřeby klienta, kompetence poradce a také schopnosti klienta přijímat poradenské služby.

Jaké jsou etické normy Firemního sociologa?

Při poradenské činnosti se řídíme jednoduchými etickými normami, které ale zásadně a důsledně uplatňujeme.  Jsou to:

  • maximální užitečnost našich služeb pro klienta,
  • nepoškozování klienta, ani jiných subjektů a osob,
  • společenská odpovědnost vůči užšímu i širšímu okolí nás i klienta,
  • spolehlivost, důvěra a diskrétnost služeb.

Z těchto zásad nikdy neslevíme a není-li to v rámci práce pro konkrétního klienta možné, na spolupráci s omluvou rezignujeme.

Kde najdu reference?

Jak vyplývá z informací výše, jednou ze základních hodnot našich služeb podpory managementu je diskrétnost. Z tohoto důvodu nejsme schopni zde poskytovat přímé reference. Pokud jste na tento server zavítali na základě doporučení některého z našich stávajících klientů, je to pro nás čest a pro vás záruka kvality naší práce. Pokud jste nás našli při hledání řešení svého problému, orientujte se, prosím, dle našich článků, postupů a případových studí, které (po nezbytném očištění o konkrétní údaje a změně tak, aby nebylo možné je zpětně identifikovat) vycházejí z naší konkrétní praxe.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520