Články

Když obavy o mužnost brání odpuštění v pracovním prostředí

21. 10. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Výzkum provedený na University of California, Riverside, odhalil, že muži, kteří mají obavy o svou mužnost, mají tendenci méně odpouštět svým kolegům po konfliktu v pracovním prostředí. Tento článek představuje výsledky této studie, zdůrazňuje její význam a dopady v pracovním prostředí.

Jak zvládnout „mladé“ zaměstnance

14. 10. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Tento článek bude pro mnoho čtenářů nepopulární. Co však chybí na popularitě, vynahradíme upřímností. Základem efektivní práce s mladými zaměstnanci není to, co se na mnoha místech píše a říká.

Investujte do rozvoje nejnižších vedoucích

7. 10. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Předáci, koordinátoři nebo jejich zástupci hrají zásadní roli při řízení týmů v terénu a čelí každodenním výzvám, které často neřeší vyšší management. Ukážeme si, jak takové programy nejen zlepšují schopnost vést kolektiv a řešit problémy, ale také přinášejí přínosy pro komunikaci a pracovní klima ve firmě.

Fúze, akvizice a personál

30. 9. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Firma A kupuje firmu B a zaměstnancům obou firem je potřeba tuto skutečnost vysvětlit a přimět je ke spolupráci. Jak na to co nejsnáze a nejbezpečněji?

Assessment Centrum (AC) a Development Centrum (DC): Co jsou zač a jak nám mohou pomoci

23. 9. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Jedná se o dvě klíčové metody, které se využívají v oblasti výběru a rozvoje zaměstnanců. Umožňují nejen hlouběji poznat potenciální kandidáty, ale také efektivně pracovat na rozvoji stávajících zaměstnanců. Podíváme se jaké jsou rozdíly mezi AC a DC, za jakým účelem se používají, a co přinášejí jak firmám, tak samotným účastníkům.

Jak se vyrovnat s nenadálou událostí, která ovlivní chod firmy

16. 9. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Nečekaný výpadek provozu, nutnost provést změny které nebyly v plánu, náhlé rozhodnutí z „vyšších míst“ a podobné události mohou výrazně ovlivnit výkonnost vašich zaměstnanců. Jak je s nimi vyrovnat?

Jak zvládnout situaci, když se kolega, kterého nemáte rádi, stane vaším šéfem

9. 9. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Když se kolega, se kterým nemáte dobré vztahy, stane vaším novým šéfem, může to vyvolat pocity úzkosti, obav či dokonce frustrace. O tom, jak se s tím můžete vypořádat je následující článek.

Manažerská doporučení pro začátek školního roku

2. 9. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Začátek září, tedy „školního roku“ je pro nás významným psychologickým předělem, a to i když už nejsme dávno žáky, studenty a nestali jsme se učiteli. Dnes si ukážeme, jak ho manažersky využít.

Pozvánka na konferenci Manažerské etudy 2024

19. 8. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

16. října 2024 se v Pražském prostoru Broomlovka uskuteční 2. ročník konference Manažerské etudy. Těšit se můžete na téma „Restartování růstu“.

Význam stability ve firmě a co pro ni můžeme udělat v průběhu léta

5. 8. 2024   Mgr. Petr Hlušička

V dnešním neustále se měnícím pracovním prostředí je stabilita často přehlíženým, avšak klíčovým faktorem úspěchu. Stabilita nejenže poskytuje zaměstnancům pocit jistoty a bezpečí, ale také vytváří pevný základ pro dlouhodobý růst a inovace. Tento článek se zaměřuje na význam stability a nabízí pět praktických kroků, které mohou vedoucí pracovníci podniknout během klidného letního období k podpoře stability ve své organizaci.

Jak mluvit s lidmi v nejistotě

21. 7. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

V posledních měsících se u řady firem setkáváme s tím, že i když „máme dost práce“, budoucí perspektiva „je nejistá, protože nejsou zakázky“. Jak s touto nejistotou pracovat směrem k zaměstnancům?

Jak se v práci připravit na dovolenou

8. 7. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Dovolená je pro nás nejen časem odpočinku a regenerace, ale také příležitostí načerpat novou energii a zlepšit naše celkové zdraví a pohodu. Přesto se mnoho lidí před odjezdem na dovolenou zbytečně stresuje kvůli pracovním povinnostem a obavám, co se může pokazit během jejich nepřítomnosti. Tento článek vám poskytne užitečné tipy, jak se efektivně připravit na dovolenou, abyste si ji mohli užít naplno bez zbytečného stresu.

Psychologie prázdnin a jak ji využít

24. 6. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Možná se právě teď chystáte na dovolenou, a i když ne, velmi pravděpodobně pociťujete jisté zvolnění pracovního výkonu. Je to proto, že se blíží prázdniny. Víte ale, že je můžete pozitivně využít? Pojďme si společně říci jak na to.

Delegování - jak na něj

17. 6. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Vedení lidí a organizace práce jsou dvě různé věci. Jako vedoucí pracovníci se často setkáváme s potřebou nejen vykonávat vlastní práci, ale také řídit tým. Delegování úkolů je klíčové pro úspěch jak vedoucího, tak jeho týmu. Jak se můžeme naučit delegovat a co musíme změnit ve svém přístupu?

Manažerské etudy 2024

10. 6. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Druhý ročník konference Manažerské etudy se uskuteční dne 16. října 2024. Poznamenejte si do kalendáře!

Aktuální problémy v personálním řízení

3. 6. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Co řeší a trápí management se kterým se potkává Firemní sociolog? Aktuální problémy vypadají pohledem praktického poradenství zcela jinak, než na sociálních sítích. Ostatně, posuďte sami.

Technologie a budoucnost práce: Jak umělá inteligence mění pracovní prostředí

27. 5. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Umělá inteligence (AI) a automatizace mají stále větší vliv na pracovní prostředí. Firmy se musí přizpůsobit těmto změnám, aby zůstaly konkurenceschopné. V tomto článku se podíváme na nové poznatky, možnosti využití a dopady AI na pracovní prostředí.

Proč chodí lidé do práce?

20. 5. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Tato otázka vypadá na první pohled jednoduše, ale jednoduchá není. Pokud na ni umíme odpovědět, umíme je motivovat, aby do práce chodili rádi.

Klíčová role vedoucích na úrovni středního managementu

13. 5. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Ve struktuře každé organizace hrají vedoucí středního managementu zásadní roli. Jsou spojnicí mezi vedením firmy a zaměstnanci na operativní úrovni. Jejich úkolem není pouze řídit denní provoz a dosahovat cílů, ale také vytvářet a udržovat pozitivní firemní kulturu. Mají zásadní vliv na atmosféru v týmu, produktivitu a celkový úspěch organizace.

Zvládání emocí během konfliktu: Klíčové tipy a doporučení

29. 4. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Konfliktní situace v pracovním prostředí jsou nevyhnutelné a umění řídit své emoce v těchto okamžicích je klíčem k produktivnímu pracovnímu fungování. Už se Vám někdy stalo, že Vám během konfliktu ujeli nervy? Podívejme se na několik doporučení, jak můžete zvládat emocionálně náročné situace v práci.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 400

Yesterday 482

Week 882

Month 1630

All 21510

Currently are 161 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions