Nejnovější články

Cíle firemního večírku

28. 11. 2022   Mgr. Petr Hlušička

V plném proudu firemních večírků a zábav, které mnohdy zaručují spoustu zajímavých příběhů minimálně po zbytek roku, si můžeme nadhodit otázku, co danou akcí vlastně sledujeme. Nabízíme tím pouhé povyražení, určitou odměnu zaměstnancům, uvolnění napětí nebo pouze držíme tradici? Protože i tímto dáváme zaměstnancům najevo jak je vnímáme, jaké jsou naše hodnoty a co jsou naše cíle.

Za co dávat lidem „prémie“

21. 11. 2022   PhDr. Vojtěch Bednář

Mnoho firem a jejich zaměstnanců si v posledních letech uvyklo na štědrý systém „prémií“, tedy variabilních příplatků rozdávaných při různých příležitostech. Nyní se hledají cesty, jak ušetřit, a prémie jsou jednou z nich. Kde mají a kde nemají smysl?

Startup a dopady rychlého růstu

14. 11. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Rostoucí start-upy často trpí ve zrychlené formě tím, čím si prochází malé rodinné firmy, které se transformují do velkých firem. Dochází tomu ve zrychleném tempu, které může mnohdy stát i za rozpadem či velkým otřesem v rámci lidských zdrojů. Vytrácí se vzájemné vazby a nárůstem nových lidí dochází k posunu hodnot, zásad, otevřené komunikace, a i nepsaných pravidel.

Knihy

Image
Image
Image
Image

Odborníci Firemního sociologa

Image

PhDr. Vojtěch Bednář

Sociolog, konzulant vedení a firemní komunikace, lektor a spisovatel

Image

Mgr. Petr Hlušička

Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.


© 2022 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520