Problémy

Existují situace při vedení a managementu lidí, které se v různých podobách opakují, a které tudíž tvoří nejběžnější problémové okruhy řízení vztahů ve firmách. Na této stránce najdete popisy některých z těchto problémů a nástin jejich možného řešení. Všechny informace jsou poskytovány bez záruky a výlučně jako možnosti postupu pro inspiraci a pro úvahu. Problémy průběžně aktualizujeme a přidáváme další.

Odchod klíčového manažera

12. 11. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Z firmy v horizontu dvou měsíců odchází klíčový manažer. Nástupnictví je zajištěno, nicméně panují obavy o to, jaký bude dopad na zaměstnance, pro které byl stávající velká autorita, a to i když nebyl jejich bezprostřední šéf. Neradi bychom něco podcenili.

Jak vést mladé zaměstnance

29. 10. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte pocit, že si dělají co chtějí? Že jim na ničem nezáleží? Že jsou nespolehliví? Že je rodina a škola nic nenaučila? Pokud ano, potřebují právě vás.

Konfliktní zákazník

25. 6. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

Specialisté z našeho týmu jsou pravidelně vysíláni k zákazníkům, aby tam spolupracovali na realizaci zakázek. Náš klíčový zákazník je ale bohužel dost konfliktní a lidem se tam nechce.

Výběr zástupce manažera

16. 4. 2018   PhDr. Vojtěch Bednář

„Jsem vedoucí pracovník zodpovědný za dvacetičlenný tým odborníků. V dohledné době budu muset být několik měsíců mimo pracoviště. Funkce se nechci vzdát, a nemám oficiálního zástupce. Koho vybrat?“

Přetahování zaměstnanců konkurencí

18. 12. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Naši firmu trápí úbytek zaměstnanců. Způsobuje ho „konkurence“. Nejsou z oboru, ale sídli několik kilometrů od nás a tím jak rostou se snaží přetahovat naše lidi, zejména kvalifikované dělníky. Nabízejí finanční bonusy dokonce i těm, kteří přivedou nové síly. Jsme z toho nešťastní…

Trvalé dočasné opatření

13. 2. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Říká se, že je máloco trvalejšího, než dočasné opatření. Co udělat s organizačním opatřením, které mělo být provizoriem a místo toho se z něj stal ustálený stav?

Řešíme donašeče

6. 2. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Situace kdy máme zaměstnance, který věnuje mnoho času a úsilí tomu, aby sledoval nedostatky druhých a pak na ně „donášel“ nadřízenému může rozvrátit celý tým. Jak se s tímto člověkem vypořádat?

Hromadný nešvar zaměstnanců

7. 11. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Tisíckrát jsme zaměstnancům vysvětlili, že i když je kontrola pracovní doby v naší firmě relativně volná, je nezbytné, aby všichni byli přítomni nejpozději v devět hodin. Bohužel nešvar pozdních příchodů a brzkých odchodů není problém jednotlivců, ale hromadná věc. Jsme bezradní.

Konflikt neslučitelných osobností

17. 10. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Pánové Jindřich a Marek jsou zaměstnanci středně velké firmy, která se věnuje elektrotechnice. Oba jsou specialisté, oba jsou velice schopní profesionálové, ale také jsou oba velmi vyhraněné osobnosti, které nedovedou spolupracovat. Firma oba potřebuje.

Vedení dle aktuálních trendů

25. 7. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Management, tak jako každý jiný obor lidského fungování, podléhá aktuálním výkyvům a módám. Na rozdíl od oblékání, jídla, nebo životního stylu, bychom si ale měli uvědomit důležitou věc. Pracujeme zde s lidmi.


© 2018 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520