9. 5. 2016
Dobrý den. V naší firmě připravujeme zásadní organizační změnu (kombinace stěhování a způsobu práce). Zatím se nám to daří udržet pod pokličkou před zaměstnanci, bílými límečky, ale budeme jít to muset nějak říct. Čekáme problémy, protože změna bude nejenom nepříjemná, ale také v rozporu s tím, co jím bylo slibováno v minulosti. Co poradíte? P.A.
odpovídá: PhDr. Vojtěch Bednář
Pokud připravujete zásadní reorganizaci, je potřeba stejně jako na technickou přípravu dbát na to, jak jí nejen vysvětlit, ale i prosadit u zaměstnanců. Jestliže očekáváte odpor, je dobré
- Je s připravovanými změnami seznámit postupně
- Je nechat adaptovat (přizpůsobit se) s předstihem
- Je zapojit do změn (i kdyby jen symbolicky) tak, aby měli pocit, že se na nich aktivně podílí
- Jim ukázat pevné rozhodnutí a odhodlání dovést změny až do konce
Připravte si plán prosazení, a postupujte podle něj. Snažte se poskytnout zaměstnancům informace, ale nezahlcujte je jimi. Více si o prosazování změn můžete přečíst na našem serveru, v každém případě je ale potřeba začít s dostatečným předstihem před samotnou akcí. Pokud potřebujete, rádi vám pomůžeme jak s tím, jak změny prosadit, tak s naplánováním a řízením jejich prosazování. Můžete nám napsat na vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz