15. 6. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Situace je nejistá. Nevíme, co bude dál. Nevíme, co říkat našim lidem. Jak i za těchto okolností udržet klid? Jak často, jakými způsoby a jak komunikovat se zaměstnanci?
Řada firem je nyní v nepříjemné situaci. Budoucnost je nejistá, nevíme, co nás čeká, a nemáme, co říkat zaměstnancům. Ti se ale zajímají o svou budoucnost, protože vidí, jak jim ubývá práce, případně netuší, co bude dál.
Jak postupovat v této situaci?
Nejprve zvolte „tvář“ – člověka, nejlépe z užšího vedení firmy, který bude zodpovědný za komunikaci problémové situace zaměstnancům.
Pokud je to možné, stanovte jedno konkrétní firemní médium, kterým s nimi budete mluvit (s jeho volbou vám s ohledem na konkrétní podmínky vaší firmy rádi pomůžeme).
Vyberte strategii. Existuje více strategií, jak postupovat v situaci, kdy nevíme, jak bude vypadat budoucnost. Nejbezpečnějšími volbami jsou
- Cesta „konkrétního data“ v dohledné budoucnosti, kdy budeme přesně znát další postup, a zaměstnance s ním seznámíme.
- Cesta „zaangažování“ zaměstnanců s tím, že konkrétní datum ani postup neznáme, ale pracujeme na něm, a chceme znát jejich názory a možnosti.
- Cesta „Úsekového informování“, kdy dáváme zaměstnancům pravidelné dílčí informace o současném stavu s tím, že vždy platí, že mezi jednotlivými úseky se nic nezmění
Jednotlivé strategie je možné do jisté míry vzájemně kombinovat (než k tomu přistoupíte, poraďte se s odborníky, třeba s námi), vždy je však potřeba mít tvář a médium.
Chcete se dozvědět více? Pusťte si naše video a pokud vás zaujme, sdílejte jej prosím na LinkedIn, či pošlete vašim kolegům.