7. 2. 2024 PhDr. Vojtěch Bednář
Dva produkty, dva týmy, změněné priority a jedna velká frustrace. Co s tím?
Firma má dva produkty, o které se starají dva týmy zaměstnanců. Produkt 1 je historický, částečně stojí za úspěchem firmy v minulosti. Produkt 2 vznikl jako jeho doplněk a později náhrada. Poté, co se produkt 2 podařilo udělat použitelným pro zákazníky se do jeho týmu přesunula většina nejschopnějších lidí z týmu produktu 1 a předpokládalo se, že tento bude postupně opuštěn a všichni zákazníci se postupně stanou zákazníky produktu 2.
Pak nastala situace, kterou nebylo možné předpokládat ani ovlivnit. Vedení firmy se po dlouhém a bolestivém zvažování rozhodlo vyřešit ji opuštěním produktu 2 a návratem k produktu 1, který negativní událostí není ovlivněn. Protože část zákazníků využívá produkt 2, není možné jeho tým zcela zrušit, ale priority se změnily.
V obou týmech nyní panuje demotivace a otrávená nálada. Tým produktu 1 nepočítal s tím, že bude dále priroitou, někteří lidé byli na odchodu. Tým produktu 2 se cítí být hozen přes palubu, i když argumentům, které vedly ke změně priorit rozumí. Někteří jeho členové se nechtějí vracet k práci, kterou již opustili, jiným vadí, že budou muset znovu dělat úkoly, které již jednou splnili. Firma ale potřebuje, aby bylo maximum energie věnováno produktu 1 a produkt 2 byl postupně odsunut na vedlejší kolej, strategie byla zvolena a nebude se měnit.
Ale co teď s lidmi?
Řešíte podobný problém? Rádi vám pomůžeme.