2. 4. 2024 PhDr. Vojtěch Bednář
Pan A je zaměstnancem firmy na pozici specialisty. K jeho práci není žádná kritika, kolegové i partneři firmy s nimiž se setkává si ho velmi váží a má jejich respekt.
Pan A je také společenský aktivista. Je aktivní na sociálních sítích, kde má pověst „influencera“. Často vystupuje v médiích a často se o něm v médiích mluví. Téma, kterému se věnuje nemá nic společného s náplní jeho práce, ale veřejně se ví, kde a co dělá.
Pro zaměstnavatele pana A jeho aktivita znamená ne úplně příjemnou pozornost. Samozřejmě respektuje, že každý si ve svém volném čase může dělat co chce, a stávající dohoda s panem A je ta, že práci do svých aktivit nezatahuje, nicméně zájem, který vzniká je problematický z titulu práce zaměstnavatele a jeho klientů.
Co by měl zaměstnavatel dělat? Vztah s panem A je profesionální, oboustranně férový, zaměstnavatel nemá žádný problém s předmětem ani obsahem „aktivismu“ pana A, pouze s pozorností a zájmem veřejnosti a médií.