2. 2. 2015 Mgr. Petr Hlušička
Sociální sítě se ukazují jako silný obchodní a personální nástroj. Jejich využití po nás požaduje nejprve výběr vhodných sítí a následně odpovídající formy a způsobu použití, tak aby to přinášelo hodnotu pro organizaci. To vyžaduje důkladné pochopení klíčových výhod a úskalí sociálních médií a efektivního řízení jejich využití v rámci organizace.
Sociální sítě mohou vaší firmě poskytnout skvělé místo pro kontakt se zákazníky, budování firemní značky, prezentace firmy anebo třeba náboru zaměstnanců. Při vhodně použité strategii bude mít používání sociálních sítí pozitivní dopady na celou vaši firmu.
Z pohledu personalistů je primární oblastí nábor zaměstnanců, především specialistů.
Jedná se také o jednu z prvních oblastí, která firmy začaly využívat. Zaměřili se na vyhledávání odborníků na specializovaných sítích a diskusních fórech pro určitou problematiku. Celkově se usnadnil a zrychlil proces celého náboru. Od zveřejňování inzerátů, vyhledávání konkrétních osob, procházení životopisů, ověřování kandidátů až po jejich oslovování. Sociální sítě vám nabízí přímý a okamžitý přístup ke konkrétnímu jedinci.
Při vhodném využití sociálních sítí můžete navíc mezi cílovou skupinou budovat dobré jméno vaší společnosti a podporovat vaši značku. Můžete být díky nim i v kontaktu s jedinci, kteří aktuálně pozici nehledají nebo pouze pasivně.
Aktuálně nejvíce využívanou sítí pro personální účely u nás je Linkedin, počet jeho reálných uživatelů se v České republice blíží k jednomu milionu.
V příštím díle se zaměříme na to, co vám všechno Linkedin nabízí a jak můžete jeho používání zefektivnit.