19. 2. 2018 Mgr. Petr Hlušička
S aktuální situaci na trhu práce začíná být nejen problém najít uchazeče, ale následně je také zaujmout natolik, aby se rozhodli pro naši společnost. Zmiňují se především různé benefity, ty mohou pomoci převážit pomyslné misky vah při rozhodování, ale zase nám nepomohou snížit fluktuaci nově nastupujících zaměstnanců.
V současné je době na většině míst naší republiky problém sehnat ne pouze vhodné uchazeče, ale lidi obecně. Jakým způsobem můžeme podpořit šanci, že nám případný kandidát nastoupí a pokud možno, tak aby se zvládl zapracovat a zůstat ve firmě? Zkuste následující:
Otevřená komunikace
Na rovinu komunikujte případnou náročnost dané práce s tím, že zmíníte její výhody i nevýhody.
Jasný plán
Seznamte ho s tím, že existuje jasný plán zapracování, který vychází z praxe, kterou prošli i ostatní a zvládli ho.
Podpora nováčka
Upozorněte na to, že na to nebude sám, ale bude mít podporu od svého vedoucího, případného mentora, ale i kolegů.
Kolečko
Pokud to podmínky dovolí, tak je vhodné umožnit nováčkovi úvodní zapracování v různých odděleních či úsecích.
Zpětná vazba
Zeptejte se ho, jak danou práci a to co zaznělo vnímá. Zda má opravdu zájem.
Tyto pravidla mohou pozitivně ovlivnit kandidátovo vnímání dané práce a podpořit ho ke kladnému rozhodnutí. Zároveň sníží možné třecí plochy, které vznikají při nástupu do nového zaměstnání.