6. 10. 2025   Mgr. Petr Hlušička

Blíží se období firemních večírků a akcí – čas, kdy se zaměstnanci i vedení setkávají mimo pracovní prostředí. Mnozí je vnímají jen jako „odměnu“ či tradici, ale ve skutečnosti mají firemní večírky hlubší význam. Správně pojaté akce mohou výrazně podpořit firemní kulturu, posílit týmového ducha a nastartovat spolupráci napříč celou firmou.

Proč jsou firemní večírky důležité pro firmy

Firemní večírek není jen společenskou událostí, ale i strategickým nástrojem, jak rozvíjet vztahy a posilovat loajalitu. Je to:

  • Ocenění zaměstnanců – poděkování za jejich práci a výkony v průběhu roku.
  • Budování firemní kultury – vytváření prostoru pro lepší mezilidské vazby, které se následně odráží i v pracovních procesech.
  • Podpora spolupráce napříč odděleními – setkají se lidé, kteří se v běžném pracovním dni nepotkávají, a mohou navázat vztahy, které zefektivní jejich budoucí kooperaci.
  • Možnost vedení poznat zaměstnance jinak – uvolněná atmosféra umožňuje vedoucím pracovníkům nahlédnout na kolegy a týmy v jiném světle, což pomáhá lépe chápat jejich motivace a potenciál.

Studie z oblasti organizační psychologie ukazují, že firmy, které podporují neformální interakci zaměstnanců, vykazují vyšší míru angažovanosti a spokojenosti. Firemní večírek se tak stává investicí do firemního klimatu a výkonnosti.

Proč jsou večírky důležité pro zaměstnance

Z pohledu zaměstnanců mají firemní akce hned několik přínosů:

  • Možnost seznámit se s kolegy mimo vlastní tým, což zvyšuje pocit sounáležitosti.
  • Budování vztahů na neformální úrovni, které se přenášejí i do každodenní pracovní spolupráce.
  • Příležitost pro seberealizaci – pokud se zaměstnanci zapojí do organizace akce, cítí ji více jako „svou“ a zároveň se učí spolupracovat i v jiném kontextu.
  • Snížení stresu a regenerace – akce pomáhají odlehčit pracovní napětí a vytvářejí pozitivní vzpomínky spojené s firmou.

Firemní večírky tak posilují nejen vztah zaměstnanců k firmě, ale i jejich motivaci a výkonnost.

Na co si dát pozor

  • Alkohol a hranice – večírky by měly být bezpečné prostředí bez rizika nežádoucího chování.
  • Vylučování zaměstnanců – pozor na to, aby se nikdo necítil mimo kolektiv, ať už kvůli programu nebo formátu akce.
  • Nepřehnané náklady – vysoké rozpočty nejsou zárukou kvality. Mnohem důležitější je promyšlený záměr a zapojení lidí.

Co naopak podpořit

  • Společnou organizaci – pokud se zaměstnanci podílejí na přípravě, večírek se stává více jejich akcí.
  • Propojující aktivity – hry, workshopy nebo společné aktivity, které podporují interakci napříč týmy a odděleními.
  • Neformální networking – vytvoření prostoru, kde mohou zaměstnanci i vedoucí otevřeně mluvit, sdílet zkušenosti a inspirovat se.

Tip: Hledáte užitečný benefit pro své zaměstnance? Zvažte Zaměstnanecký Asistenční Program (ZAAP) 


Firemní večírek nemusí být luxusní událostí s vysokým rozpočtem. Jeho skutečný přínos spočívá v posílení firemní kultury, budování vztahů a zlepšení spolupráce. Pokud vedení i zaměstnanci vnímají večírek jako příležitost – nikoli povinnost – stává se tento čas důležitou součástí firemního života.

Praktické doporučení:

  1. Stanovte si jasný záměr akce (ocenění, posílení vztahů, motivace).
  2. Zapojte zaměstnance do příprav a organizace.
  3. Vytvořte program, který podporuje propojení lidí napříč firmou.
  4. Dbejte na vyváženost mezi zábavou a bezpečným prostředím.

Dobře připravený firemní večírek je víc než jen oslava – je to investice do lidí, vztahů a budoucího rozvoje firmy.

Přihlásit odběr na LinkedIn

PhDr. Vojtěch Bednář

PhDr. Vojtěch Bednář

Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

více o autorovi
články autora

Mgr. Petr Hlušička

Mgr. Petr Hlušička

Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

více o autorovi
články autora

PhDr. Jan Drahoňovský

PhDr. Jan Drahoňovský

Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

více o autorovi
články autora

Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

více o autorovi
články autora

Petr Ševčík

Petr Ševčík

Jako Interim Change Manager Petr působí coby lídr a realizátor firemních transformací a změn. Manažersky vstupuje do firem, které mají problémy ve výkonnosti, strategii či organizaci nebo potřebují nastartovat a řídit rozvoj.

více o autorovi
články autora


© 2025 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 270

Yesterday 368

Week 270

Month 9697

All 193031

Currently are 37 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions