20. 1. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Mnoho manažerů postrádá základní proškolení nebo dovednosti pro práci s lidmi. Co bývá ale horší varianta, když postrádají základní předpoklady pro tuto činnost. Často se totiž při jejich výběru soustředíme na jejich znalosti a praktické dovednosti. Opomíjíme tak jejich hodnoty, vnímavost a schopnost komunikovat s lidmi nebo je dokonce vést a rozvíjet.
Faktem bohužel je, že znalosti, dovednosti či techniky je poměrně snadné se naučit. Naopak to jak vnímáme lidi, jaké k nim máme postoje a jak s nimi umíme pracovat, se téměř naučit nedá a člověk to musí mít již v sobě. Přitom je to na práci manažera to nejtěžší a schopnost to zvládat právě odděluje dobré manažery od těch ostatních.
Dobří manažeři mají potenciál rozvíjet své podřízené, zamezit případným konfliktům a zároveň jsou to vzory a zástupci společnosti i navenek. Zajišťují komunikaci a prezentaci celé firmy.
Zároveň nesmíme zapomínat, že lidé na pozicích manažerů jsou ve většině případů i hlavním důvodem výpovědí a odchodu ze zaměstnání. Lidé podávají výpověď nejčastěji kvůli svým vedoucím a ne kvůli samotné práci či společnosti.
Při výběru vhodných jedinců na post manažera se nesmíme nesoustředit pouze na jejich profesní kvality či zkušenosti, ale i na jejich hodnoty, postoje a názory, včetně jejich schopnosti vnímat a pracovat s lidmi kolem sebe. Měli by prokázat svoji schopnost začlenit se zrovna do naší společnosti a postarat se o své potenciální podřízené.
Vyberte takové lidi, kteří opravdu povedou vaši firmu.