14. 4. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Klient si po setkání se zaměstnanci neodnáší pouze informace o produktech a službách, ale především celkový dojem, který je utvářen mimo jiné způsobem jakým s ním zaměstnanec komunikoval, jak se choval a působil.
Člověk, který má dobrou náladu, je spokojený a šťastný, dosahuje lepších výsledků a svou pozitivní energii předává dále. Stejné platí i v obchodě: pozitivně naladěný zaměstnanec = spokojený klient.
V okamžiku, kdy se lidé do práce těší, práce je baví, jsou vnitřně motivováni a cítí se být součástí týmu (organizace). V tomto nastavení zaměstnanci přijímají společnou vizi a častěji přinášejí inovace do stávajících procesů, což přivádí do firmy nové talenty.
Velké množství společností s těmito hodnotami začínalo, ale často je v průběhu svého růstu postupně odsunovalo, až na ně zcela zapomnělo.
Malé i velké společnosti by si měly uvědomit, že spokojenost a pozitivní nastavení jejich zaměstnanců by mělo být samozřejmostí a neopomíjeným prvkem jejich hodnot. Jedná se totiž o faktor, který přímo ovlivňuje nejenom to, jak efektivně organizace funguje, ale i jakou informaci předává směrem ven – ke klientům.
Jak můžete ovlivnit pozitivní nastavení svých zaměstnanců?
Položte si otázky: Jak nasloucháte svým zaměstnancům? Jak je inspirujete?
Doporučení
Vedoucí by měli se svými týmy slavit dosahování osobních i pracovních úspěchů.
Vedoucí by neměli své podřízené vnímat pouze jako zaměstnance.