14. 12. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Poradenská podpora v oblasti vedení, managementu vztahů a komunikace ve firmě je komerční služba, jako každá jiná. Je v zájmu klientů, ale i poskytovatelů udržet jí v rozumných mezích, ale současně nerezignovat z požadované kvality. Kolik stojí poradenské služby?
Poradenské služby Firemního sociologa poskytujeme ve dvou nejběžnějších (a několika méně častých) finančních modelech. Prvním z nich je ad hoc poradenství, kdy klientovi pomáháme řešit konkrétní problém v jasně daném, předem pevně vymezeném rámci typicky jednoho, či dvou setkání s klientem. V takovém případě je cena určena prvně dopředu a zahrnuje veškerou naši práci.
Druhý případ, kdy podporujeme manažera, nebo majitele společnosti nebo skupinu manažerů dlouhodobě v rámci tzv. poradenského programu počítá se základní pracovní jednotkou, kterou je poradenský den. Jedná se vlastně o jeden „normo“ den práce konzultanta, který zahrnuje nejenom samotnou práci s klientem (která trvá typicky tři až pět hodin čistého času), ale také přípravu, vyhodnocení, evaluaci a další práci, která je s ním spojena. V rámci nabídek služeb je pak stanovena cena za tento den, která se násobí počtem realizovaných dnů, a ponižuje o případné slevy (typicky pro prvoklienty, kteří si nás doposud „nevyzkoušeli“, a pro klienty, se kterými spolupracujeme dlouhodobě).
V obou případech existuje jasné a pevné nákladové vodítko, které umožňuje klientovi mít přesnou kontrolu nad náklady. Cena jednoho poradenského dne, tj. základní údaj, ze kterého se odvozuje cena spolupráce, ať už jde o ad hoc podporu, anebo poradenský program, je individuální dle klienta a dle situace. Orientačně se v současnosti jedná o 20 000 Kč za den práce poradce. Tato „jednotková“ částka přitom zahrnuje také všechny další náklady, jako doprava, ubytování a podobně.
Jak vidíme, náklady na poradenskou podporu jsou přibližně srovnatelné s těmi na firemní vzdělávání, nebo individuální koučink. Cena poradenského programu osciluje mezi desítkami a stovkami tisíc korun z příslušných zdrojů, ale přínosy z toho plynoucí jsou nákladům adekvátní. To nejcennější, co máme, totiž nejsou peníze, ale lidé. A umět s nimi pracovat je základem úspěchu každé společnosti.
Zajímají vás naše služby? Více informací o poradenství najdete zde. Rádi vám odpovíme na jakoukoli otázku, stačí, když napíšete na adreseu vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz a nebo zavoláte na 731 782 385