14. 8. 2017 Mgr. Petr Hlušička
Každá prezentace je odlišná, ale každou z nich ovlivňuje jejich zahájení. Co by v takovém úvodu nemělo chybět?
Při zahájení prezentace se většina lidí nevědomky rozhoduje, kolik pozornosti a energie budou dané aktivitě věnovat. V okamžiku, kdy je během tohoto začátku nezaujmete, tak budete přicházet o posluchače. U zahájení každé prezentace by mělo v počátku zaznít několik bodů:
Délka a podoba prezentace
V okamžiku, kdy se účastníci dozví délku samotné prezentaci, tak mohou připravit svoji pozornost na určitý časový úsek a budou se v průběhu lépe soustředit.
Sebevědomý přístup
Každý z nás při vystoupení vykazuje určitou míru nervozity, ale udělejte maximum proto, abyste v úvodu působili uvolněným a klidným dojmem. Dejte najevo svoji jistotu a pozitivní nastavení.
Představení
V počátku představte sebe i dané téma, které jim přinášíte. Pokud je to potřeba, tak vysvětlete, proč jste ten pravý člověk, který jim ho prezentuje.
Zaujměte publikum
Připravte si několik důvodů, proč zrovna vaše je prezentace je pro vaše posluchače klíčová. Co zásadního se mohou dozvědět a v čem jim bude prospěšná.
Obsah
Shrňte v konkrétních bodech, která témata zazní a čemu se budete věnovat.
Úvod prezentace, který obsahuje tyto důležité body, bude pro Vaše publikum přehlednější, má mnohem větší potenciál ho zaujmout a udržet jeho pozornost.