9. 12. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Aktuální spolupráce s maminkami na rodičovské je z pohledu praxe firem spíše minimální. Důvody pro to jsou různé, ale především organizační. Skutečností zůstává, že návrat po dlouhé pauze bývá často komplikovaný a firmy i maminky do toho následně investují velké množství energie. Co je ale dle průzkumů firem faktem, že více než 80 procent maminek by alespoň částečné zapojení do pracovních aktivit přivítalo.
Maminky, případně otcové, na rodičovské dovolené procházejí poměrně zásadním obdobím svého života, které je plné nových zážitků a informací. Velmi často se do tohoto nového světa ponoří naplno a nemají zpočátku prostor ani energii věnovat se čemukoliv jinému. Nicméně poměrně brzo jim začne do určité míry chybět sociální kontakt a prožitky z pracovního prostředí. A to u docela velkého počtu rodičů, bavíme se tu o více než 80 procentech případů, kdy by dotyční ocenili možnost se alespoň částečně podílet na projektech ve své předchozí práci.
Vytvořit vhodné příležitosti, jak se mohou maminky zapojit do aktivit ve své práci, může být sice náročné, ale přesto výrazným přínosem pro všechny strany. Zaměstnavatel dokáže ocenit přínos pracovníků, kteří jsou motivováni se zapojit a mají zkušenosti z daného prostředí. Zároveň rodiče, kteří mají zajištěnou podporu rodiny či jinou formu péče o dítě, mohou naplnit svoji potřebu sociálního kontaktu a také využít svých odborných schopností včetně jejich uznání.
V případě, že dokážeme udržet kontakt s maminkami na rodičovské dovolené, jak na sociální, tak částečně i na pracovní úrovni, jsme tímto schopni snížit bariéru a zátěž spojenou s návratem do zaměstnání. Firma tímto dokáže nejen využít pracovních kvalit svých zaměstnanců na rodičovské, ale také udržet s nimi vazbu. Maminky na rodičovské se určitě raději vrátí do zaměstnání, které jim tímto způsobem dokázalo vyjít vstříc.