Problémy
Existují situace při vedení a managementu lidí, které se v různých podobách opakují, a které tudíž tvoří nejběžnější problémové okruhy řízení vztahů ve firmách. Na této stránce najdete popisy některých z těchto problémů a nástin jejich možného řešení. Všechny informace jsou poskytovány bez záruky a výlučně jako možnosti postupu pro inspiraci a pro úvahu. Problémy průběžně aktualizujeme a přidáváme další.
Šetříme ale zaměstnanci mají požadavky
17. 6. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Firma je nucena šetřit. Hledáme úspory, omezujeme ne nezbytné činnosti, krátíme výdaje. Bohužel zaměstnanci, zvláště jedna jejich část, si uvykli na to, že „peněz je dost“ a tak se dožadují dalších peněz a benefitů i když by brzy mělo dojít na omezování stávajících. Jak se k tomu postavit?
Zaměstnanec neplní úkoly
6. 5. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Máme problémového zaměstnance, specialistu. Chová se velice slušně, profesionálně. Když dostane úkol, potvrdí jej, odsouhlasí, velice často ale velice často zůstane jen u slibu. Pro nesplnění úkolu vždy najde nějaký „objektivní“ důvod, nebo spíše výmluvu, ale skutek utekl. Protože se jedná o odborníka a více jich nemáme, zatím se ho nechceme zbavovat. Tento stav však trvá již několik měsíců.
Kde vzít liniový management?
25. 2. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Pokud firma roste a rozvíjí se, je pravděpodobné, že vzniká hlad po nejnižším, tj. liniovém managementu. Mistrech, vedoucích týmů, případně oddělení. Kde je však vzít? Možností je několik, a je na firmě, kterou zvolí. Podívejme se na ně.
Firma je tlačena do projektu, který nechce
28. 1. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Co dělat, když vás váš zahraniční majitel nutí do něčeho, co vaši zaměstnanci odmítnou?
Lidé si stěžují na „špatnou komunikaci“
10. 12. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
Provedli jsme výzkum mezi zaměstnanci, ze kterého vyplynulo, že si stěžují na „špatnou komunikaci“. Tušili jsme něco podobného, ale teď nevíme co to znamená, ani co s tím máme dělat. Naše firma má přeci firemní zpravodaj a nástěnky…
Odchod klíčového manažera
12. 11. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
Z firmy v horizontu dvou měsíců odchází klíčový manažer. Nástupnictví je zajištěno, nicméně panují obavy o to, jaký bude dopad na zaměstnance, pro které byl stávající velká autorita, a to i když nebyl jejich bezprostřední šéf. Neradi bychom něco podcenili.
Jak vést mladé zaměstnance
29. 10. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
Máte pocit, že si dělají co chtějí? Že jim na ničem nezáleží? Že jsou nespolehliví? Že je rodina a škola nic nenaučila? Pokud ano, potřebují právě vás.
Konfliktní zákazník
25. 6. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
Specialisté z našeho týmu jsou pravidelně vysíláni k zákazníkům, aby tam spolupracovali na realizaci zakázek. Náš klíčový zákazník je ale bohužel dost konfliktní a lidem se tam nechce.
Výběr zástupce manažera
16. 4. 2018 PhDr. Vojtěch Bednář
„Jsem vedoucí pracovník zodpovědný za dvacetičlenný tým odborníků. V dohledné době budu muset být několik měsíců mimo pracoviště. Funkce se nechci vzdát, a nemám oficiálního zástupce. Koho vybrat?“
Přetahování zaměstnanců konkurencí
18. 12. 2017 PhDr. Vojtěch Bednář
Naši firmu trápí úbytek zaměstnanců. Způsobuje ho „konkurence“. Nejsou z oboru, ale sídli několik kilometrů od nás a tím jak rostou se snaží přetahovat naše lidi, zejména kvalifikované dělníky. Nabízejí finanční bonusy dokonce i těm, kteří přivedou nové síly. Jsme z toho nešťastní…
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Today 22
Yesterday 464
Week 963
Month 486
All 72229
Currently are 43 guests and no members online