Články Mgr. Petra Hlušičky

Cíle firemního večírku

28. 11. 2022   Mgr. Petr Hlušička

V plném proudu firemních večírků a zábav, které mnohdy zaručují spoustu zajímavých příběhů minimálně po zbytek roku, si můžeme nadhodit otázku, co danou akcí vlastně sledujeme. Nabízíme tím pouhé povyražení, určitou odměnu zaměstnancům, uvolnění napětí nebo pouze držíme tradici? Protože i tímto dáváme zaměstnancům najevo jak je vnímáme, jaké jsou naše hodnoty a co jsou naše cíle.

Startup a dopady rychlého růstu

14. 11. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Rostoucí start-upy často trpí ve zrychlené formě tím, čím si prochází malé rodinné firmy, které se transformují do velkých firem. Dochází tomu ve zrychleném tempu, které může mnohdy stát i za rozpadem či velkým otřesem v rámci lidských zdrojů. Vytrácí se vzájemné vazby a nárůstem nových lidí dochází k posunu hodnot, zásad, otevřené komunikace, a i nepsaných pravidel.

Posuny v rámci komunikace a vztahů od covidu

31. 10. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Poslední dva roky zásadním způsobem zasáhli do našich životů, a to jak na rovině pracovní, ale i osobní. Jednotlivé situace, opatření, dopady a následky určitým způsobem pozměnili nebo ovlivnili každého z nás. Můžeme si toho povšimnout na způsobech, chování a komunikaci jednotlivců, ale také na některých jevech nebo normách v rámci společenského chování.

Dopady krize na zaměstnance a možné řešení

17. 10. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Současná situace zásadním způsobem dopadá na firmy, která ovlivňuje neustálé zvyšování výrobních a provozních nákladů, nedostatek pracovníků, problematické zásobování, nejistý odbyt i schopnost plnění zakázek. Co ale velmi často zůstává na druhé koleji, je dopad na naše stávající zaměstnance, kteří se mohou dostávat do náročných životních situací. S tím nám může pomoci personální nástroj v podobě benefitu – Zaměstnanecký asistenční program.

Role vedoucího a očekávání zaměstnanců

3. 10. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Vedoucí pracovníci se velmi často zamýšlejí nad svými podřízenými a nad svými kroky vůči nim. Ale Zkusme někdy obrátit pohled a nahlédnout pod to, jak je to naopak. Jak nás vnímají naši podřízení a co od nás vlastně očekávají a potřebují?

Výkonnost a vztahy na pracovišti

19. 9. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Při práci s týmem si všímáme především nastavování cílů, produktivity, efektivity a ziskovosti. Na vedlejší koleji, jestli vůbec, zůstává kvalita komunikace a často i vztahy. Ve skutečnosti se ale nemůžeme dopouštět větší chyby, protože právě toto jsou proměnné a podmínky, které nám zásadně ovlivňují od výsledků až po spokojenost.

Interní komunikace v náročném období

5. 9. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Současná doba přináší náročné okamžiky nejen firmám, které řeší existenční problémy, ale také zaměstnanci, kteří se musí vyrovnávat často s extrémními dopady na rodinné rozpočty s nejistými výhledy do budoucna. V těchto okamžicích musíme mít na paměti i adekvátní komunikaci a práci s našimi lidmi.

Práce na dovolené

8. 8. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Konečně je období dovolených – pro mnohé zasloužený odpočinek nebo možnost na chvíli vypnout. Čas, kdy chcete nechat práci být a věnovat se sami sobě a blízkým. A v okamžiku, kdy jste na dovolené, tak neustále kontrolujete firemní e-maily nebo dokonce vyřizujete pracovní telefonáty. Pokud vám to připadá povědomé, nejste jediní, kdo má problém na dovolené vypnout.

Signály před odchodem zaměstnance

10. 7. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Už se Vám někdy stalo, že za Vámi přišel podřízený s tím, že si chce promluvit a rovnou začal mluvit o odchodu? Přemýšleli jste nad tím, že to přišlo jako blesk z čistého nebe?

Firemní benefit - Zaměstnanecký asistenční program

20. 6. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Zaměstnanecký asistenční program (ZAP) je firemní benefit, který pomáhá zaměstnancům při řešení náročných životních situací, které by mohly mít nepříznivý dopad na jejich pracovní výkon, zdraví a pohodu.


© 2022 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520