Články Mgr. Petra Hlušičky

Role personálního oddělení

23. 5. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Zaměstnanci vnímají personální oddělení jako někoho, s kým řeší své problémy, jako je včasné vyplácení mzdy, konflikty nebo nespokojenost. Vedení firmy vnímá HR jako úsek, který má zajistit dostatečný stav i přísun lidí, nízkou fluktuaci, vzdělávání i rozvoj, včetně řešení jakýchkoliv komplikací s lidmi. Zkrátka taková holka pro všechno.

Rozvoj a pracovní skupiny vedoucích

9. 5. 2022   Mgr. Petr Hlušička

U vedoucích pracovníků ve většině případů můžeme nalézt poměrně dobré odborné dovednosti a motivaci k výkonu. Naopak co bývá slabší stránkou je nedostatek schopností a zkušeností řídit kolektiv, řešit krizové a náročné situace, komunikace a motivace lidí. A to nejen u juniorských vedoucích.

Poslouchání podcastů a nová zjištění

25. 4. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Existuje mnoho motivů, proč posloucháme podcasty. Zajímavá témata, inspirativní hosté nebo vzrušující vyprávění. Podle nové studie, ale existují psychologické rozdíly mezi lidmi, kteří podcasty poslouchají a kteří ne.

Krize a její vnímání

4. 4. 2022   Mgr. Petr Hlušička

V průběhu života se můžeme setkat s náročnými životními situacemi, které můžeme označit jako krize. A to ať na globální, lokální či osobní úrovni. V každém případě záleží na každém z nás, jak jsme schopni se přizpůsobit nebo vyrovnat s nadcházejícími změnami, které přináší.

Vztahy na pracovišti

21. 3. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Vztahy a komunikace v rámci týmu zásadním způsobem ovlivňují nejen to, jak jsme spokojeni v dané práci, ale také jakých výsledků dosahujeme.

Jak mluvit s dětmi o válce

7. 3. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Přestože se primárně zaměřujeme na pracovní prostředí a dovednosti, které nám mohou pomáhat ho zlepšit, tak se ani my nemůžeme vyhnout tomu co je kolem nás a dopadům na naše bližní. Součástí života většiny z nás je i naše rodina, a především naše děti. A právě ty si zaslouží v těchto okamžicích naši pozornost. Především to, jak je důležité jim nyní naslouchat a komunikovat s nimi.

Komunikace a naslouchání

21. 2. 2022   Mgr. Petr Hlušička

V pracovním prostředí se běžně můžeme setkat s přípravou a rozvojem vedoucích v oblasti komunikačních nebo prezentačních dovedností, kdy se dozví, jak argumentovat, vyjednávat nebo vylepšit svůj styl. Co je ale často zanedbáváno nebo dokonce není součástí našeho slovníku je naslouchání. A bez toho se nemůžeme bavit o komunikaci, protože se jedná o klíč k vzájemnému porozumění.

Komunikace negativních jevů

31. 1. 2022   Mgr. Petr Hlušička

V pracovním kolektivu mohou stejně jako v jiné skupině nastat okamžiky, kdy dochází k jevům, které jsou naprosto neslučitelné s přijatelným chováním nebo normami společnosti. V těchto situacích musí každá firma důkladně zvážit nejen jakými kroky bude postupovat vůči aktérům, ale také jakým způsobem bude vše komunikovat dovnitř firmy.

Tipy pro vedení porady

17. 1. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Mnoho tipů pro efektivitu schůzek se zaměřuje na organizační stránku věci, včetně včasného zahájení a ukončení, vytvoření efektivních agend, stanovení jasných rolí a v případě on-line porad, také pamatování si, kdy jste ztlumili zvuk. Skutečností ale je, že stejně jako u téměř každého pracovního projektu závisí úspěch porady na úspěšnosti komunikace vedení.

Velké množství porad

3. 1. 2022   Mgr. Petr Hlušička

Častým problémem, s kterým se můžeme setkávat je přetížení zaměstnanců velkým množstvím porad. Přitom většina lidí nemá porady v oblibě a nutno dodat, že především díky negativním zkušenostem s nimi. Jaké jsou za tím důvody?


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520