22. 7. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Potřebujete-li podpořit s vedením svých podřízených, s managementem vztahů na pracovišti, potřebujete-li pomoci se zlepšením svých manažerských dovedností, je odborný konzultant tou správnou volbou. Jak probíhá spolupráce s ním?

Portál Firemní-sociolog.cz, který právě čtete je místem, kde se můžete dozvědět mnoho zajímavého, ale také, a především, prezentací služeb odborného poradenství pro management, podnikatele a vedoucí pracovníky. Svým klientům nabízíme profesionální podporu a pomoc při rozvoji jejich vedoucích dovedností a kapacit potřebných pro práci s lidmi, efektivní vedení, komunikaci na pracovišti a motivování.

Častou otázkou, se kterou se setkáváme, je, jak funguje odborný poradce, a jak vlastně probíhá spolupráce s ním. Proto jsme se rozhodli Vám dnes tuto práci přiblížit. Zajímá-li Vás, jak vám může odborný poradce pomoci, a jak přitom s ním pracujete, čtěte dál.

 

Úloha konzultanta

Především je třeba říct, že Firemní sociolog za vás sám o sobě žádný problém nevyřeší. Jeho úlohou je poskytovat vám své know-how, svou expertízu, kvalifikované informace a podporu. K tomu potřebuje čas, dostatek informací a především vaši důvěru. Veškeré rozhodování zůstává, stejně jako zodpovědnost za ně, vždy na bedrech klienta. Úloha sociologa – konzultanta není stejná, jako úloha interim manažera, kterého si zvete do firmy proto, aby „za vás“ vyřešil aktuálně probíhající krizi, protože to sami již nezvládnete. Sociolog – konzultant vám ale efektivně pomůže

 

  • Poznat společenské procesy ve vaší organizaci
  • Zvolit vhodnou strategii, styl a metodu vedení podřízených
  • Naučit se správně dávat úkoly a kontrolovat jejich plnění
  • Naučit se efektivně a přitom lidsky komunikovat s podřízenými
  • Naučit se zvládat nepříjemné a problémové situace při práci s lidmi

 A samozřejmě mnohé další.

 

Jak se to dělá?

Firemní sociolog, odborný poradce nepracuje náhodně, ale na základě pevně daných metodik a poradenského procesu (více o něm zde). V první fázi spolupráce je jeho úkolem zjistit informace o povaze klienta, jeho problému, charakteristikách jeho práce a celé řadě dalších souvislostí, aby pak mohlo působit. Může využívat řadu definovaných metod, diagnostických nástrojů, měřících postupů a dalších pomůcek, protože základem jeho práce je, aby měl co nejvíce relevantních informací. Na jejich základě pak vypracovává analýzy, strategie, a samozřejmě – což je nejdůležitější – radí klientovi, jak postupovat, jak se zachovat, jak pracovat s konkrétními lidmi.

Tato práce se děje formou tzv. poradenských dnů, což jsou pracovní setkání poradce a klienta. Jsou časově normovaná (na 6 hodin denně, většinou ale kratší), a je z nich pořizován interní zápis pro poradce a pro klienta. Poradenské dny mohou probíhat kdekoli, nejčastěji u klienta, tedy ve vaší firmě, nebo na jiném místě, na kterém se s poradcem dohodnete.

Spolupráce s odborným konzultantem má většinou charakter delší komunikace, přesto se poradci Firemního sociologa nebrání pomoci s řešením jednotlivých situací a problémům a podpoře v konkrétních jednotlivostech. Protože často je potřeba nejen pomoci s problémem, ale také podpořit konkrétní dovednost nebo činnost managementu ve firmě, nabízíme též přípravu interních seminářů a vzdělávacích akcí do firem.  Během jednodenního, nebo dle potřeby delšího, semináře vám můžeme ukázat techniky motivace podřízených, probrat s vámi řešení konfliktů, nepříjemné komunikace anebo například managementu vztahů. To vše důvěrně známým, přátelským a vstřícným způsobem bez závazků, ale se zárukou kvality a spolehlivosti (více o našich seminářích si můžete přečíst zde).

 

Co to stojí?

Práce poradce se platí dle jednoho ze dvou běžně užívaných obchodních modelů. U jednotlivých poradenských dnů, a také u seminářů po jejich realizaci. Klienti, s nimiž máme navázán delší poradenský vztah, od nás dostávají pravidelné přehledy činnosti, které jsou základem pro fakturaci.

Samotné ceny jsou individuální, orientačně se pohybují okolo 20 000 Kč za poradenský respektive seminární den. Poradci Firemního sociologa si neúčtují náklady, a tak dohodnutá částka zahrnuje jak práci poradce či poradců, tak všechny jejich výdaje.

 

Pohodlí a efektivita

Práce poradce má být pro klienta účelná a efektivní. Poradci z portálu Firemní sociolog pracují tak, aby přinášeli maximální hodnotu a užitek při udržitelných nákladech, které jsou nižší, než u řady tzv. koučů. Pokud vás naše služby zaujaly a uvažujete o jejich využití, nebojte se na nás obrátit. Kontaktní údaje najdete zde.

Přihlásit odběr na LinkedIn

PhDr. Vojtěch Bednář

PhDr. Vojtěch Bednář

Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

více o autorovi
články autora

Mgr. Petr Hlušička

Mgr. Petr Hlušička

Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

více o autorovi
články autora

PhDr. Jan Drahoňovský

PhDr. Jan Drahoňovský

Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

více o autorovi
články autora

Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

více o autorovi
články autora


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520