Poradna

Máte problém s vedením, řízením vztahů ve firmě nebo motivací zaměstnanců? V poradně nabízíme bezplatné odpovědi na problémy, s nimiž se setkáváme. Pokud problém, který vás trápí nenajdete v seznamu, pošlete nám jej na adresu kontakt@firemni-sociolog.cz. Odpověď bude zveřejněna zde bez vašich kontaktních údajů. Vzhledem ke kapacitním možnostem nezaručujeme zveřejnění možných řešení všech problémů, každému se ale budeme věnovat. Všechny informace v poradně jsou poskytovány bez jakékoli záruky a zadarmo.

Chceme změnit způsob hodnocení

12. 12. 2016

V naší firmě provozujeme systém hodnocení práce, který je pozůstatkem říkejme tomu zašlé éry, kdy firma byla větší a hlavně měla více stupňů řízení.  Je hodně byrokratický a těžkopádný, předpokládá existence dnes již neexistujících funkcí. Kde bychom měli začít?

odpověď

Máme problém s týmem individualistů

21. 11. 2016

 Jsme IT firma, která se zabývá vývojem technologií pro konkrétní zákazníky, firmy z jednoho oboru. Před rokem jsme získali možnost pracovat na exkluzivní zakázce, a proto vytvořili tým který, je za ní zodpovědný. Tým se skládá z nejlepších lidí. Bohužel, ti lidé nějak nechtějí pracovat týmově, a manažer týmu (naše „eso“) je nezvládá, protože je slabý. Co máme dělat?

odpověď

Mám tendenci ustupovat požadavkům

24. 10. 2016

Stal jsem se vedoucím našeho týmu. Asi umím zorganizovat práci, uspořádat úkoly a zkontrolovat zda vše funguje. Bohužel součástí mé práce je i jistá míra vyjednávání s kolegy a tady je problém. Tlačí na mne, a já jím ustupuji, a někdy až příliš. Vlastně mám problém jím říct ne. Obávám se, že se na vedoucí pozici nehodím.

odpověď

Vydírání firmy zaměstnanci

19. 9. 2016

Někteří naši zaměstnanci (odborné administrativní profese) nás začali vydírat. Tvrdí, že pokud nezvýšíme odměny a nezměníme režim práce, odejdou, a že je dnes nemožné sehnat zaměstnance srovnatelných kvalit. Nevíme, co dělat. Rádi bychom se domluvili, ale nechceme podlehnout vydírání.

odpověď

Problémová organizační změna

9. 5. 2016

Dobrý den. V naší firmě připravujeme zásadní organizační změnu (kombinace stěhování a způsobu práce). Zatím se nám to daří udržet pod pokličkou před zaměstnanci, bílými límečky, ale budeme jít to muset nějak říct. Čekáme problémy, protože změna bude nejenom nepříjemná, ale také v rozporu s tím, co jím bylo slibováno v minulosti. Co poradíte? P.A.

odpověď

Jsem nový ředitel

29. 3. 2016

Stal jsem se ředitelem celku, který čítá asi osmdesát lidí. Co bych měl udělat jako první?

odpověď

Vedoucí preferuje kolegu

11. 2. 2015

S kolegou máme společného vedoucího. Bohužel kolega to s ním jak se říká „umí“, a tak v praxi dělá snazší práci, za kterou je více chválen a lépe hodnocen než já. Opravdu nevím, co mám dělat.

odpověď

Když jsem se stal vedoucím, změnilo se chování kolegů

15. 11. 2014

Dobrý den,

Před půl rokem jsem v rámci zaměstnání nominován do týmu, který nově vzniknul, a krátce nato se stal jeho vedoucím. Nikdy jsem nic podobného nedělal. Většina lidí, kteří mi teď podléhají, jsou kolegové, se kterými jsem spolupracoval už dříve, i když ne všichni. Mám ale pocit, že se ke mně chovají nějak jinak, než doposud. Je mi to velmi nepříjemné…

odpověď

Novopečený vedoucí

21. 10. 2014

Stal jsem se šéfem asi pěti kolegů tak, že mně nad ně povýšili. Mám obavy, že to nezvládnu. Co mám dělat?

odpověď

Nekonkrétně zadaný úkol

12. 8. 2014

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na Váš názor na zadávání jednoho úkolu více lidem ve stylu "kdo máte čas, udělejte to". Přijde mi to neefektivní, možná jde o posílení konkurence mezi námi, ale mě osobně to spíše odrazuje. Jaký je váš názor? Děkuji. Eva

odpověď

© 2018 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520