Články Mgr. Petra Hlušičky

Asertivita - část I.

25. 8. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Asertivita není pouze komunikační styl, ale celkový přístup k sobě samým a ke svému okolí.  Její základ je položen na rovnováze mezi prezentováním svých vlastních názorů a respektováním práv a potřeb ostatních.

Komunikace a její styly

21. 7. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Při jednání se svým okolím můžete využít poměrně široké škály komunikačním stylů a přístupů. Jejich základní dělení je poměrně jednoduché a vychází z toho, co vám mohou nabídnout a o co při jejich použití můžete naopak přijít.

Syndrom vyhoření v práci

23. 6. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Jedná se o stav, kdy naše tělo i psychika reaguje na dlouhodobou zátěž na pracovišti, který se projevuje především fyzickým, psychickým i emocionálním vyčerpáním. To vše je spojeno s pochybnostmi o vlastní způsobilosti a smyslu naší práce. Máte pocit, že vás nebo někoho blízkého ovlivňuje? Víte, jaká opatření můžete učinit a jaká je prevence?

Vedení – Jak se lépe rozhodovat

9. 6. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Vedoucí pracovníci se od sebe sice v mnohém odlišují, ale jedno mají společné - jsou nuceni analyzovat situaci a rozhodnout se, jakým směrem se budou ubírat další kroky týmu, pracovní skupiny, oddělení či celé společnosti. Co manažery ovlivňuje během rozhodování?

Neverbální řeč našeho těla

12. 5. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Na neverbální komunikaci nejčastěji nahlížíme tak, že se jedná o další úroveň, kterou působíme na naše okolí a naopak. Opomíjeným faktem je to, že naše neverbální komunikace ovlivňuje i nás samotné.

Konflikt se zaměstnancem

28. 4. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Tento typ konfliktu může být velmi destruktivní a snadno se může dostat do negativní spirály, kdy může generovat další komplikace. Vždy ale závisí na přístupu zúčastněných stran. Pokud dokážete konstruktivně komunikovat se všemi zaangažovanými osobami, umíte pracovat s procesem řešení konfliktu, tak můžete naopak z těchto situací vytěžit pozitivní dopady.

Přístup zaměstnanců

14. 4. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Klient si po setkání se zaměstnanci neodnáší pouze informace o produktech a službách, ale především celkový dojem, který je utvářen mimo jiné způsobem jakým s ním zaměstnanec komunikoval, jak se choval a působil.

 

Konflikt

24. 2. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Je často vnímán jako negativní situace, která je nežádoucí. Opak je pravdou. Jedná se o signál, který nás upozorňuje na nevhodný stav a nutí nás ke změně. Vnímejme tedy konflikt jako příležitost k dalšímu vývoji.

Výběrová řízení

10. 2. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Hledáte vhodného kandidáta, který zaplní mezeru nebo naopak doplní nově vytvářený tým? Na začátku si určujete priority v oblasti schopností a zkušeností, které Vám mají nastavit kritéria výběru. K tomu všemu si stanovujeme i požadavky na osobnostní nastavení odpovídajícího kandidáta. A to v lepším případě. Ale na co často zapomínáme a co má enormní vliv zda se jedná do dobrou volbu i do budoucna?

Předpoklady pro manažera

20. 1. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Mnoho manažerů postrádá základní proškolení nebo dovednosti pro práci s lidmi. Co bývá ale horší varianta, když postrádají základní předpoklady pro tuto činnost. Často se totiž při jejich výběru soustředíme na jejich znalosti a praktické dovednosti. Opomíjíme tak jejich hodnoty, vnímavost a schopnost komunikovat s lidmi nebo je dokonce vést a rozvíjet.


© 2025 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 180

Yesterday 354

Week 912

Month 4930

All 44850

Currently are 75 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions