Články PhDr. Vojtěcha Bednáře

Pět příčin neplnění úkolů

20. 5. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Zadali jste úkol, a on nebyl splněn v požadovaný čas, požadovaným způsobem či v požadované kvalitě? Možná se právě chystáte ztrestat toho, kdo jej měl svěřen, ale zadržte, a ještě předtím se s námi podívejte, zda chyba není náhodou jinde.

Jak se vyhnout deziluzi – když jde o vztahy na pracovišti

6. 5. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Ať se nám to líbí, nebo ne, lidské chování přirozeně inklinuje k vytváření neracionálních představ. Máme je o sobě, o druhých, o tom, jak nás druzí vidí a vnímají a o tom, jaké jsou naše vztahy. Když z těchto představ prozřeme, nastává bolestivá deziluze.

Genderový konflikt na pracovišti I.

22. 4. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Můžeme si říkat odborníci, můžeme být profesionálové, když dojde na mužsko-ženské vztahy, jsme nakonec jen to, čím nás příroda obdařila.

Jak sdělit změnu v pěti krocích

25. 3. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Kdy jste naposledy museli sdělovat podřízeným či partnerům, že v aktuálním projektu dochází ke změně, která se dotkne asi poloviny již odvedené práce, případně že je potřeba výrazně šetřit? Ustáli to? Nepropadli depresi, nebo neutekli?

Když je zaměstnanec senior

18. 3. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

komunikace s podřízeným v seniorském věku má svá specifika, často vyžaduje cit i odlišný přístup oproti mladším kolegům. Zato se nám však senior může odvděčit pozitivními vlastnostmi, které z mladšího pracovníka nedostaneme.

Jak zastavit hádku podřízených

4. 3. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Otevřený konflikt či hádka podřízených je nepříjemná situace, a výzva pro každého vedoucího pracovníka. CO si počít, když už nastane, na čí stranu bychom se měli dát? A máme hájit slabšího?

Personální marketing v praxi

18. 2. 2013   Tomáš Menšík

O personálním marketingu se hovoří poměrně často. Je to téma zmiňované za různých HR konferencích, seminářích, v diskuzních fórech. Často je personální marketing zmiňován v souvislosti s budováním značky zaměstnavatele – Employer Branding. Situace je ale trochu podobná té kolem kdysi nejhledanějšího světového teroristy nebo manželky poručíka Colomba: mluví se o nich, ale pořádně je nikdo neviděl. Mnoho firem tvrdí, že jej systematicky aplikují v praxi, ale opak je na první pohled pravdou. Jak to tedy s tím personálním marketingem je?

Podřízený v práci, kamarád na Facebooku?

4. 2. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Sociální síť Facebook má v české republice takřka čtyři miliony uživatelů. Co dělat, když, když si nás chce na Facebooku „přidat“ náš podřízený? A co to vlastně znamená?

Jak zvládat vzpouru

28. 1. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Bouří se vaši zaměstnanci? Hrozí hromadným odchodem, nebo už na něj dokonce došlo? Nebo jen prostě odmítají vykonat úkol, který jste jím svěřili? Vzpoura podřízených není nic pěkného a nejhorší na ní je, že vinu neseme skoro vždy my sami.

Jak dát prostor vlastní iniciativě

14. 1. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Máloco motivuje lidi ku práci tak silně, jako když mají prostor se realizovat vlastními nápady, možnostmi, vlastní iniciativou. Jak jím k tomu dát prostor tak, abychom mohli využít této báječné vlastnosti, a současně nepřišli k úhoně?


© 2023 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520