Články
Manažerské dovednosti část I.
15. 9. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Chcete-li být dobrý manažer, musíte mít rozsáhlý soubor dovedností - od plánování, delegování, přes komunikaci a motivaci. Vzhledem k tomu, že požadavky a potřeby pro tento typ pozice jsou tak obsáhlé, tak je často lákavé rozvíjet dovednosti v oblasti řízení, kterým již vyhovujete. Ale pro váš dlouhodobý úspěch je rozumné analyzovat dovednosti ve všech oblastech řízení - a následně pracovat na rozvoji ve všech těchto oblastech.
Jak zkrotit čas - část IX (Jak vyzrát na projekty)
8. 9. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Projekty jsou jednou z nemnoha věcí, které nás činí lidmi a vydělují nás od našich zvířecích předků. Jsme totiž schopni plánovat a koordinovat více činností a to i nadlouho dopředu. Zatímco nám nejpodobnější šimpanzi jsou schopni si vyrobit pouze velmi primitivní nástroje, u lidí tomu je jinak. Díky tomu, že disponujeme bezbřehou fantazií a abstraktním myšlením, jsme schopni mít v hlavě i věci, které zatím nikdo neudělal, a přivést je v realitu. Jenže brání nám v tom mnoho překážek, především již zmiňovaná kapacita našeho vědomí… Pojďme se podívat, jak k projektům můžeme přistoupit, aby se dílo zdařilo.
Kouč, nebo trenér? - Vybíráme odborníky
1. 9. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Český, a nejenom český podnikatel je neustále atakován lidmi, kteří se mu snaží pomoci. Poradci, lektoři, trenéři, koučové, následování pestrou škálou zlodějů a šarlatánů mohou být právě tak užitečnými a podnikání přinést benefit, jako se stát klíštětem, případně zlem, které vaši firmu zcela rozklíží. Jak poznat dobrého od špatného, a jak se v nich vůbec zorientovat? Pokusme se na tyto otázky odpovědět.
Asertivita - část I.
25. 8. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Asertivita není pouze komunikační styl, ale celkový přístup k sobě samým a ke svému okolí. Její základ je položen na rovnováze mezi prezentováním svých vlastních názorů a respektováním práv a potřeb ostatních.
Maximální mikrodovolená
18. 8. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Dnes vám popíšeme postup, jak se plně a úspěšně relaxovat za dva dny. Neslibujeme, že to právě u vás bude fungovat, ale je tak zajímavý, že stojí za to si jej přečíst. Jak dosáhnout odpočinku a uvolnění, když je času minimum?
Jak zkrotit čas - část VIII (Diář pro chytré a pokročilé)
11. 8. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Skoro každý z nás má svůj vlastní diář, ale jen nemnozí tuší, jak účinný nástroj ve skutečnosti mají v rukou, kdyby jej ovšem uměli správně použít. Podobají se tak rancherovi z divokého západu, který vejde do saloonu s nablýskaným Coltem .45 Peacemaker za pasem, ale nemá jej nabitý a dokonce ani pořádně neví, jak se z něho střílí. Takový rancher by nejspíš nežil dlouho… A my si dnes povíme, jak z diáře vytvořit skutečně účinnou zbraň ke „střílení“ na vaše cíle.
Zdravá atmosféra v týmu – když se lidé podporují a chápou
4. 8. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
To, jak se lidé cítí na pracovišti, jak jsou schopni se vzájemně podporovat, jak dobře komunikují a jaké mají vzájemné vztahy, není pouze pomyslnou třešničkou na dortu efektivní organizace, ale představuje klíčový parametr její výkonnosti. Chceme-li, aby společnost fungovala a sloužila svému účelu, potřebujeme své lidi aktivně podporovat, a směřovat ke spolupráci.
Hledáme talenty na školách
28. 7. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Mohou pro nás studenti škol, zejména vysokých, pokud jde o kvalifikované profese, představovat zajímavý zdroj pracovníků? Samozřejmě, pokud je umíme vybírat a pokud s nimi pracujeme.
Komunikace a její styly
21. 7. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Při jednání se svým okolím můžete využít poměrně široké škály komunikačním stylů a přístupů. Jejich základní dělení je poměrně jednoduché a vychází z toho, co vám mohou nabídnout a o co při jejich použití můžete naopak přijít.
Kolerenčně řízená firma – cesta k optimální definici zdrojů (Glosa)
14. 7. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Představujeme vám novou metodiku pro dosahování hyper-optimálního rozvržení zdrojů v týmu a optimalizaci jeho interního fungování dle nejnovějších modelů inspirovaných přirozeným prostředím Aboriginců. Nebo raději ne?
PROBLÉM: Ze zaměstnance vedoucím
7. 7. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Byli jste zvyklí na to, že si se svými kolegy rozumíte, že jste tak říkajíc jedna rodina, že před sebou nic netajíte? Mysleli jste si, že tyto dobré vztahy potrvají, i když budete jejich šéfem? A jste nyní velmi překvapení, že nikoli? Neobávejte se, nejste v tom sami.
Když přijde léto… (fejeton)
30. 6. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Když přijde léto, vybaví se nám průzračná voda na koupališti rozstřikující se na všechny strany, vůně čerstvě posečené květnaté louky, borová smola ulpívající na rukou, a taky zatloukání kolíků do země, chuť malin a ostružin, a se soumrakem pak drnkání na kytaru v dáli; anebo candát na žhavých uhlících, jehož jsme chytli za svítání na prut po dědovi… Tyto představy se jen obtížně snáší s vysedáváním v kanclu před blikajícím monitorem, psaním úmorných zpráv, obvoláváním zákazníků či nekonečným dohadováním se na zbytečných poradách…
Syndrom vyhoření v práci
23. 6. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Jedná se o stav, kdy naše tělo i psychika reaguje na dlouhodobou zátěž na pracovišti, který se projevuje především fyzickým, psychickým i emocionálním vyčerpáním. To vše je spojeno s pochybnostmi o vlastní způsobilosti a smyslu naší práce. Máte pocit, že vás nebo někoho blízkého ovlivňuje? Víte, jaká opatření můžete učinit a jaká je prevence?
PŘÍPADOVÁ STUDIE: Rozpolcená firma
16. 6. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Společnost zavádí nový systém distribuce zdrojů, hodnocení a komunikace mezi týmy. Místo toho, aby došlo ke zvýšení efektivity práce a snížení administrativní zátěže ale nastává chaos, otevřené konflikty, a ztrácí se jeden zákazník za druhým. Co dělat?
Hledáme charisma
9. 6. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Být charismatickým nadřízeným by si přál asi každý. A jsou i lidé, kteří se nebojí do svého charismatu investovat, někdy nemalé finanční částky. Vede cesta k charismatu šatníkem, nebo s využitím koučinku?
Vedení – Jak se lépe rozhodovat
9. 6. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Vedoucí pracovníci se od sebe sice v mnohém odlišují, ale jedno mají společné - jsou nuceni analyzovat situaci a rozhodnout se, jakým směrem se budou ubírat další kroky týmu, pracovní skupiny, oddělení či celé společnosti. Co manažery ovlivňuje během rozhodování?
Jak zkrotit čas - část VII (Týdenní seznamy úkolů)
2. 6. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Minule jsme se shodli, že úkoly a kroky k nim je třeba zaznamenat do nějakého systému. Jen málo jsme si řekli k tomu, jak konkrétně by takový systém mohl vypadat. Dokonalý systém ve skutečnosti neexistuje a nikdo vás jej ani nemůže naučit, protože velmi záleží na podstatě vaší práce. Budete si muset sami najít takový systém, který je šitý přímo na míru vaším podmínkám a vaší osobnosti.
VIDEO: Jak správně zadat úkol?
26. 5. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Zadávat úkoly je povinností každého manažera, ale není to něco, co by šlo zvládnout snadno a bez obtíží. V našem dnešním videu se dozvíte, jak na to. Tedy alespoň v několika jednoduchých tipech
Řešíme donašeče
19. 5. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Pavel je svědomitý, spolehlivý člověk, má ale problém. Neustále totiž nadřízeným donáší na své kolegy. Tu, že se ztratil nástroj, tu, že se něco neudělalo tak, jak mělo, tu zase, že byli o pět minut déle na obědě. Začíná být nesnesitelný.
PROBLÉM: Vychováváme nástupce
12. 5. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Pokud chceme, aby naše firma nezůstala jen naše v tom smyslu, že jakmile jednu odejdeme, přestane bez nás existovat, měli bychom s dostatečným předstihem začít pracovat na člověku, který jí od nás dokáže převzít. Není to jednoduché.
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Today 197
Yesterday 386
Week 583
Month 2363
All 2363
Currently are 84 guests and no members online