Články
Jak zkrotit čas - část XII (Archivování pro každého)
1. 12. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Jak naložit s materiály, které nejsou úkolem ani projektem, a přesto je aktuálně nebo někdy v budoucnu budeme potřebovat? Jedná se především o knihy, prospekty, časopisy, vytištěné papíry, zákony a nařízení, účtenky, atd. V našem seriálu o krocení času nám zbývá dořešit ještě jednu záležitost - naučit se zakládat materiály pro pozdější použití.
5 tipů jak vyzrát na neplniče úkolů
24. 11. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Také se setkáváte s lidmi, kterým zadáte úkol, a oni ho chronicky neplní? Odevzdávají výsledek ne za pět minut dvanáct, ale o půl jedné? Ignorují urgence? A ještě si stěžují, že mají moc práce, i když fungují ani ne na polovinu? Zde je pár rad, jak na ně.
Manažerské dovednosti III.
10. 11. 2014 Mgr. Petr Hlušička
V závěrečném článku o manažerských dovednostech se dozvíte o zbývajících oblastech, které jsou zásadní u vedoucích pozic. A ke zmínce také přijdou nejčastější manažerské chyby.
Jak zkrotit čas - část XI (Jak vyzrát na e-maily)
3. 11. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Poštovní e-mailová schránka je místem, kudy se na nás valí nepřeberné množství informací a též úkolů, a proto stojí za to jí věnovat trochu pozornosti, aby nám nezasahovala do života více, než je nezbytně nutné pro naši práci a spojení se sociálním světem.
Jak se nespálit při delegování
27. 10. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Umíte správně delegovat úkoly? Neděláte zbytečné chyby? Pojďme si dnes v několika tipech ukázat, na co je dobře dát pozor, aby způsob, kterým delegujeme práci, přinášel užitek, a neobracel se proti nám.
Jak si vybrat: kouč, nebo trenér
20. 10. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Před nedávnem jsme zde ukázali stručný přehled některých profesí, jejichž úkolem je pomáhat firmám a manažerům. Vysvětlili jsme si, co dělá kouč, jak se liší od trenéra nebo od konzultanta, a co můžeme očekávat od člověka, který se tváří ezotericky. Jak si ale mezi onou záplavou odborníků vybrat? Na tuto otázku se pokusíme odpovědět dnes.
Manažerské dovednosti II.
13. 10. 2014 Mgr. Petr Hlušička
V pokračování článku o manažerských dovednostech se dozvíte o dalších oblastech, které přímo ovlivňují kvalitu manažerské práce a které mohou být buď vaší předností, nebo slabinou. Jedná se o motivaci lidí, řešení konfliktů a komunikaci.
Jak zkrotit čas - část X (Co si počít s nápady)
6. 10. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Jistě jste již narazili na problém, že jste dostali výborný nápad, který byste rádi zrealizovali, nicméně nemůžete nebo nechcete se mu věnovat v dohledné době, ale až jednoho dne. Některé nápady je zkrátka třeba nechat dozrát jako víno. Jenže co si s nimi počít?
PROBLÉM: Jak posílit autoritu III. - vedoucí a problémy
29. 9. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
další díl seriálu jak podpořit autoritu se věnuje tomu, jak by měl vedoucí s přirozenou autoritou přistupovat k problémům a ke konfliktům. Najdete jej zde.
PŘÍPADOVÁ STUDIE: Navoněný floutek
22. 9. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
co dělat s člověkem, který vůbec nezapadá do firmy a ostatní se mu smějí? To se dozvíte v naší dnešní případové studii.
Manažerské dovednosti část I.
15. 9. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Chcete-li být dobrý manažer, musíte mít rozsáhlý soubor dovedností - od plánování, delegování, přes komunikaci a motivaci. Vzhledem k tomu, že požadavky a potřeby pro tento typ pozice jsou tak obsáhlé, tak je často lákavé rozvíjet dovednosti v oblasti řízení, kterým již vyhovujete. Ale pro váš dlouhodobý úspěch je rozumné analyzovat dovednosti ve všech oblastech řízení - a následně pracovat na rozvoji ve všech těchto oblastech.
Jak zkrotit čas - část IX (Jak vyzrát na projekty)
8. 9. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Projekty jsou jednou z nemnoha věcí, které nás činí lidmi a vydělují nás od našich zvířecích předků. Jsme totiž schopni plánovat a koordinovat více činností a to i nadlouho dopředu. Zatímco nám nejpodobnější šimpanzi jsou schopni si vyrobit pouze velmi primitivní nástroje, u lidí tomu je jinak. Díky tomu, že disponujeme bezbřehou fantazií a abstraktním myšlením, jsme schopni mít v hlavě i věci, které zatím nikdo neudělal, a přivést je v realitu. Jenže brání nám v tom mnoho překážek, především již zmiňovaná kapacita našeho vědomí… Pojďme se podívat, jak k projektům můžeme přistoupit, aby se dílo zdařilo.
Kouč, nebo trenér? - Vybíráme odborníky
1. 9. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Český, a nejenom český podnikatel je neustále atakován lidmi, kteří se mu snaží pomoci. Poradci, lektoři, trenéři, koučové, následování pestrou škálou zlodějů a šarlatánů mohou být právě tak užitečnými a podnikání přinést benefit, jako se stát klíštětem, případně zlem, které vaši firmu zcela rozklíží. Jak poznat dobrého od špatného, a jak se v nich vůbec zorientovat? Pokusme se na tyto otázky odpovědět.
Asertivita - část I.
25. 8. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Asertivita není pouze komunikační styl, ale celkový přístup k sobě samým a ke svému okolí. Její základ je položen na rovnováze mezi prezentováním svých vlastních názorů a respektováním práv a potřeb ostatních.
Maximální mikrodovolená
18. 8. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Dnes vám popíšeme postup, jak se plně a úspěšně relaxovat za dva dny. Neslibujeme, že to právě u vás bude fungovat, ale je tak zajímavý, že stojí za to si jej přečíst. Jak dosáhnout odpočinku a uvolnění, když je času minimum?
Jak zkrotit čas - část VIII (Diář pro chytré a pokročilé)
11. 8. 2014 PhDr. Jan Drahoňovský
Skoro každý z nás má svůj vlastní diář, ale jen nemnozí tuší, jak účinný nástroj ve skutečnosti mají v rukou, kdyby jej ovšem uměli správně použít. Podobají se tak rancherovi z divokého západu, který vejde do saloonu s nablýskaným Coltem .45 Peacemaker za pasem, ale nemá jej nabitý a dokonce ani pořádně neví, jak se z něho střílí. Takový rancher by nejspíš nežil dlouho… A my si dnes povíme, jak z diáře vytvořit skutečně účinnou zbraň ke „střílení“ na vaše cíle.
Zdravá atmosféra v týmu – když se lidé podporují a chápou
4. 8. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
To, jak se lidé cítí na pracovišti, jak jsou schopni se vzájemně podporovat, jak dobře komunikují a jaké mají vzájemné vztahy, není pouze pomyslnou třešničkou na dortu efektivní organizace, ale představuje klíčový parametr její výkonnosti. Chceme-li, aby společnost fungovala a sloužila svému účelu, potřebujeme své lidi aktivně podporovat, a směřovat ke spolupráci.
Hledáme talenty na školách
28. 7. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Mohou pro nás studenti škol, zejména vysokých, pokud jde o kvalifikované profese, představovat zajímavý zdroj pracovníků? Samozřejmě, pokud je umíme vybírat a pokud s nimi pracujeme.
Komunikace a její styly
21. 7. 2014 Mgr. Petr Hlušička
Při jednání se svým okolím můžete využít poměrně široké škály komunikačním stylů a přístupů. Jejich základní dělení je poměrně jednoduché a vychází z toho, co vám mohou nabídnout a o co při jejich použití můžete naopak přijít.
Kolerenčně řízená firma – cesta k optimální definici zdrojů (Glosa)
14. 7. 2014 PhDr. Vojtěch Bednář
Představujeme vám novou metodiku pro dosahování hyper-optimálního rozvržení zdrojů v týmu a optimalizaci jeho interního fungování dle nejnovějších modelů inspirovaných přirozeným prostředím Aboriginců. Nebo raději ne?
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Naposledy v poradně
Today 209
Yesterday 332
Week 1760
Month 4462
All 35182
Currently are 151 guests and no members online