Články
Tři tipy pro lepší vedení – v novém roce
4. 1. 2016 PhDr. Vojtěch Bednář
Nový rok je skvělá příležitost udělat změnu. Pokud ale nechcete, aby změna skončila stejně, jako většina předsevzetí, tj. zapomenuta, je lepší, když se nejedná o revoluci, ale spíše o několik menších úprav svého chování. Rádi vám dnes nabídneme tři tipy, jam změnit své vedení v novém roce tak, aby bylo efektivnější.
Novoroční předsevzetí nebo plán?
28. 12. 2015 Mgr. Petr Hlušička
Konec roku je tradičně spojen s novoročními předsevzetími. Toto období pro tyto kroky nebývá nejvhodnější, přestože se jedná o určitý symbolický konec a začátek něčeho nového, tak je zároveň spojeno s velkým množstvím stresu a nereálných očekávání. Většina předsevzetí, tak během krátké doby vezme za své a úspěšnost těchto rozhodnutí bývá spíše mizivá. Co můžete udělat, aby vaše předsevzetí měla jiný konec?
Přání od poradců Firemního sociologa
21. 12. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Vážení manažeři, jednatelé, majitelé, vedoucí, ředitelé, členové představenstev. A další naši čtenáři. Přejeme vám touto cestou šťastné a veselé vánoce. A hodné lidi…
kolik stojí poradenství?
14. 12. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Poradenská podpora v oblasti vedení, managementu vztahů a komunikace ve firmě je komerční služba, jako každá jiná. Je v zájmu klientů, ale i poskytovatelů udržet jí v rozumných mezích, ale současně nerezignovat z požadované kvality. Kolik stojí poradenské služby?
Kulturní rozdíly v pracovním prostředí
7. 12. 2015 Mgr. Petr Hlušička
Základem úspěšného fungování pracovních i obchodních vztahů na mezinárodní úrovni, je pochopit roli kultury v oblasti mezinárodních vztahů. Ať je odvětví, v kterém se pohybujete jakékoliv, budou mít kulturní rozdíly přímý dopad na funkčnost a produktivitu vašich aktivit. Zlepšení úrovně znalostí o kulturních rozdílech a specifikách může pomoci při budování mezinárodních kompetencí, stejně jako vám umožní získat konkurenční výhodu.
Zpětná vazba v poradenství
30. 11. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Říct konzultantovi, jak jsme spokojení s jeho prací je stejně důležité, jako naslouchat jí. Jak funguje zpětná vazba v našem odborném poradenství a vzdělávání? A k čemu slouží?
PŘÍPADOVÁ STUDIE: člověk s neoprávněnou výhodou
23. 11. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Jakub patří k osmičlennému týmu rovnocenných kolegů. V pohyblivé složce mzdy má ale vždy o 20% více, než ostatní. Tak to trvá již šestým rokem. Své výhody se odmítá vzdát. Co s ním? Dozvíte se v naší případové studii
Hodnotící pohovor
16. 11. 2015 Mgr. Petr Hlušička
Blíží se čas nejen firemních večírků, ale i ročního hodnocení zaměstnanců. Tento prostor je vhodné využít k posunu vašich zaměstnanců směrem k žádoucím změnám, ale také k jejich pochvale a motivaci. Co byste při něm měli zohlednit a čím byste se měli řídit, aby měl vhodné dopady?
Čas na změnu
9. 11. 2015 PhDr. Jan Drahoňovský
Asi to znáte. Jednoho dne vám dojde šťáva. Činnosti přestanou dávat smysl a radost se kamsi vytratí. Jedete dál jako dobře fungující stroj, ale nějak to není ono. Něco je špatně, ale co vlastně? Možná, že by to chtělo ZMĚNU…
Jak vypadá poradenský program
2. 11. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Firemní vzdělávání v podobě různých školení a seminářů zažil už asi každý. Jak ale vypadá program odborného poradenství? Možná, že budete překvapeni.
Image managera
26. 10. 2015 Mgr. Petr Hlušička
Každý člověk, který zastává vedoucí pozici, je vzorem pro své podřízené a ostatní zaměstnance. Z tohoto důvodu je nutné, aby si byl této své role vědom a dokázal působit adekvátním způsobem. A to nejen přímo na jednotlivé zaměstnance, které má přímo podřízené, ale i na firemní kulturu jako celek.
Připravujeme interní mentory
19. 10. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Máte zaměstnance, kteří jsou tak zkušení a dobří, že mají co říct ostatním? Pomoci jím s výkonem a poradit i mimo vlastní pracoviště? Můžete z nich udělat interní mentory, lidi, kteří ve firmě roznášejí moudrost
3 tipy jak zvládnout workoholika
12. 10. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Máme podřízeného workoholika. Je v práci od rána do večera, mnoho úkolů si nosí domů. Na jedné straně je to fajn, protože všechny úkoly jsou splněny a všichni jsme spokojeni. Na druhou stranu se ale obáváme, že kolega vyhoří a časem nebude schopen pracovat vůbec. Nevíme, co s tím…
Management působivosti # 8 (Odzbrojující pohled)
5. 10. 2015 PhDr. Jan Drahoňovský
Jestliže jsem jako jeden z nešvarů řeči těla zmínil nedostatečný zrakový kontakt, zajisté by vás zajímalo, jak to udělat, abyste měli podobně odzbrojující pohled jako Pierce Brosnan nebo Henry Fonda, nebo se jim v tom aspoň přiblížit.
Osobní rozvoj a sebemotivace
29. 9. 2015 Mgr. Petr Hlušička
Osobní rozvoj je vždy nastartován vlastní motivací a o té bude dnes řeč především. Nezáleží ani tak na množství zdrojů, příležitostí a potenciálu, který máme, ale na tom jak silnou máme motivaci a vůli.
PROBLÉM: Ze šéfa zaměstnancem
21. 9. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Co hrozí, když degradujete manažera na běžného zaměstnance? A co se proti tomu dá dělat?
Poradenství pro zaměstnance
14. 9. 2015 Mgr. Petr Hlušička
Na zaměstnance v rámci pracovní doby působí velké množství zátěžových vlivů z oblasti mezilidských vztahů, které mají vliv na jejich pracovní výkon, zároveň ale také již do zaměstnání často přichází s psychickou zátěží, které jim ztěžuje podávat optimální výkon. Nesnáze a komplikace v osobním životě přirozeně ovlivňují i výkony na pracovišti. S tímto může pomáhat „Asistenční program pro zaměstnance“, který jim má poskytovat prostor a podporu tyto nesnáze překonat.
Management působivosti # 7 (Jak se p(r)osadit)
7. 9. 2015 PhDr. Jan Drahoňovský
Během jednání nám jde většinou o to, aby nás druhý vnímal pozitivně, čili abychom demonstrovali stejně vysoký nebo mírně vyšší status než protistrana. Jestliže se vám úspěšně daří unikat pastím nežádoucího chování, mělo by zvládnutí následujícího býti pro vás hračkou. Začneme tím, jak se správně při jednání posadit.
Co čekat od poradce
31. 8. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Zvažujete spolupráci s odborným poradcem, abyste zlepšili způsob, kterým vedete lidi, motivujete a vytváříte firemní kulturu? Dnes si řekneme, co od poradce očekávat, a jak vám může pomoci.
Jak vycházet se šéfem? Pomozte nám!
24. 8. 2015 PhDr. Vojtěch Bednář
Před týdnem jsme vás zde upozornili na naši novou knihu – Konflikty ve firmách: příčiny, následky, řešení. Dnes bychom vás rádi požádali o pomoc s knihou následující.
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Naposledy v poradně
Today 78
Yesterday 300
Week 1835
Month 7850
All 27730
Currently are 18 guests and no members online