Články

Tři tipy pro lepší vedení – v novém roce

4. 1. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Nový rok je skvělá příležitost udělat změnu. Pokud ale nechcete, aby změna skončila stejně, jako většina předsevzetí, tj. zapomenuta, je lepší, když se nejedná o revoluci, ale spíše o několik menších úprav svého chování. Rádi vám dnes nabídneme tři tipy, jam změnit své vedení v novém roce tak, aby bylo efektivnější.

Novoroční předsevzetí nebo plán?

28. 12. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Konec roku je tradičně spojen s novoročními předsevzetími. Toto období pro tyto kroky nebývá nejvhodnější, přestože se jedná o určitý symbolický konec a začátek něčeho nového, tak je zároveň spojeno s velkým množstvím stresu a nereálných očekávání. Většina předsevzetí, tak během krátké doby vezme za své a úspěšnost těchto rozhodnutí bývá spíše mizivá. Co můžete udělat, aby vaše předsevzetí měla jiný konec?

Přání od poradců Firemního sociologa

21. 12. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Vážení manažeři, jednatelé, majitelé, vedoucí, ředitelé, členové představenstev. A další naši čtenáři. Přejeme vám touto cestou šťastné a veselé vánoce. A hodné lidi…

kolik stojí poradenství?

14. 12. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Poradenská podpora v oblasti vedení, managementu vztahů a komunikace ve firmě je komerční služba, jako každá jiná. Je v zájmu klientů, ale i poskytovatelů udržet jí v rozumných mezích, ale současně nerezignovat z požadované kvality. Kolik stojí poradenské služby?

Kulturní rozdíly v pracovním prostředí

7. 12. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Základem úspěšného fungování pracovních i obchodních vztahů na mezinárodní úrovni, je pochopit roli kultury v oblasti mezinárodních vztahů. Ať je odvětví, v kterém se pohybujete jakékoliv, budou mít kulturní rozdíly přímý dopad na funkčnost a produktivitu vašich aktivit. Zlepšení úrovně znalostí o kulturních rozdílech a specifikách může pomoci při budování mezinárodních kompetencí, stejně jako vám umožní získat konkurenční výhodu.

Zpětná vazba v poradenství

30. 11. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Říct konzultantovi, jak jsme spokojení s jeho prací je stejně důležité, jako naslouchat jí. Jak funguje zpětná vazba v našem odborném poradenství a vzdělávání? A k čemu slouží?

PŘÍPADOVÁ STUDIE: člověk s neoprávněnou výhodou

23. 11. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Jakub patří k osmičlennému týmu rovnocenných kolegů. V pohyblivé složce mzdy má ale vždy o 20% více, než ostatní. Tak to trvá již šestým rokem. Své výhody se odmítá vzdát. Co s ním? Dozvíte se v naší případové studii

Hodnotící pohovor

16. 11. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Blíží se čas nejen firemních večírků, ale i ročního hodnocení zaměstnanců. Tento prostor je vhodné využít k posunu vašich zaměstnanců směrem k žádoucím změnám, ale také k jejich pochvale a motivaci. Co byste při něm měli zohlednit a čím byste se měli řídit, aby měl vhodné dopady?

Čas na změnu

9. 11. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Asi to znáte. Jednoho dne vám dojde šťáva. Činnosti přestanou dávat smysl a radost se kamsi vytratí. Jedete dál jako dobře fungující stroj, ale nějak to není ono. Něco je špatně, ale co vlastně? Možná, že by to chtělo ZMĚNU…

 

Jak vypadá poradenský program

2. 11. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Firemní vzdělávání v podobě různých školení a seminářů zažil už asi každý. Jak ale vypadá program odborného poradenství? Možná, že budete překvapeni.

Image managera

26. 10. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Každý člověk, který zastává vedoucí pozici, je vzorem pro své podřízené a ostatní zaměstnance. Z tohoto důvodu je nutné, aby si byl této své role vědom a dokázal působit adekvátním způsobem. A to nejen přímo na jednotlivé zaměstnance, které má přímo podřízené, ale i na firemní kulturu jako celek.

Připravujeme interní mentory

19. 10. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Máte zaměstnance, kteří jsou tak zkušení a dobří, že mají co říct ostatním? Pomoci jím s výkonem a poradit i mimo vlastní pracoviště? Můžete z nich udělat interní mentory, lidi, kteří ve firmě roznášejí moudrost

3 tipy jak zvládnout workoholika

12. 10. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Máme podřízeného workoholika. Je v práci od rána do večera, mnoho úkolů si nosí domů. Na jedné straně je to fajn, protože všechny úkoly jsou splněny a všichni jsme spokojeni. Na druhou stranu se ale obáváme, že kolega vyhoří a časem nebude schopen pracovat vůbec. Nevíme, co s tím…

Management působivosti # 8 (Odzbrojující pohled)

5. 10. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Jestliže jsem jako jeden z nešvarů řeči těla zmínil nedostatečný zrakový kontakt, zajisté by vás zajímalo, jak to udělat, abyste měli podobně odzbrojující pohled jako Pierce Brosnan nebo Henry Fonda, nebo se jim v tom aspoň přiblížit.

Osobní rozvoj a sebemotivace

29. 9. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Osobní rozvoj je vždy nastartován vlastní motivací a o té bude dnes řeč především. Nezáleží ani tak na množství zdrojů, příležitostí a potenciálu, který máme, ale na tom jak silnou máme motivaci a vůli.

PROBLÉM: Ze šéfa zaměstnancem

21. 9. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Co hrozí, když degradujete manažera na běžného zaměstnance? A co se proti tomu dá dělat?

Poradenství pro zaměstnance

14. 9. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Na zaměstnance v rámci pracovní doby působí velké množství zátěžových vlivů z oblasti mezilidských vztahů, které mají vliv na jejich pracovní výkon, zároveň ale také již do zaměstnání často přichází s psychickou zátěží, které jim ztěžuje podávat optimální výkon. Nesnáze a komplikace v osobním životě přirozeně ovlivňují i výkony na pracovišti. S tímto může pomáhat „Asistenční program pro zaměstnance“, který jim má poskytovat prostor a podporu tyto nesnáze překonat.

Management působivosti # 7 (Jak se p(r)osadit)

7. 9. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Během jednání nám jde většinou o to, aby nás druhý vnímal pozitivně, čili abychom demonstrovali stejně vysoký nebo mírně vyšší status než protistrana. Jestliže se vám úspěšně daří unikat pastím nežádoucího chování, mělo by zvládnutí následujícího býti pro vás hračkou. Začneme tím, jak se správně při jednání posadit.

Co čekat od poradce

31. 8. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Zvažujete spolupráci s odborným poradcem, abyste zlepšili způsob, kterým vedete lidi, motivujete a vytváříte firemní kulturu? Dnes si řekneme, co od poradce očekávat, a jak vám může pomoci.

Jak vycházet se šéfem? Pomozte nám!

24. 8. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Před týdnem jsme vás zde upozornili na naši novou knihu – Konflikty ve firmách: příčiny, následky, řešení. Dnes bychom vás rádi požádali o pomoc s knihou následující.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 78

Yesterday 300

Week 1835

Month 7850

All 27730

Currently are 18 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions