Články

Jak zkrotit čas - část X (Co si počít s nápady)

6. 10. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Jistě jste již narazili na problém, že jste dostali výborný nápad, který byste rádi zrealizovali, nicméně nemůžete nebo nechcete se mu věnovat v dohledné době, ale až jednoho dne. Některé nápady je zkrátka třeba nechat dozrát jako víno. Jenže co si s nimi počít?

PROBLÉM: Jak posílit autoritu III. - vedoucí a problémy

29. 9. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

další díl seriálu jak podpořit autoritu se věnuje tomu, jak by měl vedoucí s přirozenou autoritou přistupovat k problémům a ke konfliktům. Najdete jej zde.

PŘÍPADOVÁ STUDIE: Navoněný floutek

22. 9. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

co dělat s člověkem, který vůbec nezapadá do firmy a ostatní se mu smějí? To se dozvíte v naší dnešní případové studii.

Manažerské dovednosti část I.

15. 9. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Chcete-li být dobrý manažer, musíte mít rozsáhlý soubor dovedností - od plánování, delegování, přes komunikaci a motivaci. Vzhledem k tomu, že požadavky a potřeby pro tento typ pozice jsou tak obsáhlé, tak je často lákavé rozvíjet dovednosti v oblasti řízení, kterým již vyhovujete. Ale pro váš dlouhodobý úspěch je rozumné analyzovat dovednosti ve všech oblastech řízení - a následně pracovat na rozvoji ve všech těchto oblastech.

Jak zkrotit čas - část IX (Jak vyzrát na projekty)

8. 9. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Projekty jsou jednou z nemnoha věcí, které nás činí lidmi a vydělují nás od našich zvířecích předků. Jsme totiž schopni plánovat a koordinovat více činností a to i nadlouho dopředu. Zatímco nám nejpodobnější šimpanzi jsou schopni si vyrobit pouze velmi primitivní nástroje, u lidí tomu je jinak. Díky tomu, že disponujeme bezbřehou fantazií a abstraktním myšlením, jsme schopni mít v hlavě i věci, které zatím nikdo neudělal, a přivést je v realitu. Jenže brání nám v tom mnoho překážek, především již zmiňovaná kapacita našeho vědomí… Pojďme se podívat, jak k projektům můžeme přistoupit, aby se dílo zdařilo.

Kouč, nebo trenér? - Vybíráme odborníky

1. 9. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Český, a nejenom český podnikatel je neustále atakován lidmi, kteří se mu snaží pomoci. Poradci, lektoři, trenéři, koučové, následování pestrou škálou zlodějů a šarlatánů mohou být právě tak užitečnými a podnikání přinést benefit, jako se stát klíštětem, případně zlem, které vaši firmu zcela rozklíží. Jak poznat dobrého od špatného, a jak se v nich vůbec zorientovat? Pokusme se na tyto otázky odpovědět.

Asertivita - část I.

25. 8. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Asertivita není pouze komunikační styl, ale celkový přístup k sobě samým a ke svému okolí.  Její základ je položen na rovnováze mezi prezentováním svých vlastních názorů a respektováním práv a potřeb ostatních.

Maximální mikrodovolená

18. 8. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Dnes vám popíšeme postup, jak se plně a úspěšně relaxovat za dva dny. Neslibujeme, že to právě u vás bude fungovat, ale je tak zajímavý, že stojí za to si jej přečíst. Jak dosáhnout odpočinku a uvolnění, když je času minimum?

Jak zkrotit čas - část VIII (Diář pro chytré a pokročilé)

11. 8. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Skoro každý z nás má svůj vlastní diář, ale jen nemnozí tuší, jak účinný nástroj ve skutečnosti mají v rukou, kdyby jej ovšem uměli správně použít. Podobají se tak rancherovi z divokého západu, který vejde do saloonu s nablýskaným Coltem .45 Peacemaker za pasem, ale nemá jej nabitý a dokonce ani pořádně neví, jak se z něho střílí. Takový rancher by nejspíš nežil dlouho… A my si dnes povíme, jak z diáře vytvořit skutečně účinnou zbraň ke „střílení“ na vaše cíle.

Zdravá atmosféra v týmu – když se lidé podporují a chápou

4. 8. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

To, jak se lidé cítí na pracovišti, jak jsou schopni se vzájemně podporovat, jak dobře komunikují a jaké mají vzájemné vztahy, není pouze pomyslnou třešničkou na dortu efektivní organizace, ale představuje klíčový parametr její výkonnosti. Chceme-li, aby společnost fungovala a sloužila svému účelu, potřebujeme své lidi aktivně podporovat, a směřovat ke spolupráci.

Hledáme talenty na školách

28. 7. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Mohou pro nás studenti škol, zejména vysokých, pokud jde o kvalifikované profese, představovat zajímavý zdroj pracovníků? Samozřejmě, pokud je umíme vybírat a pokud s nimi pracujeme.

Komunikace a její styly

21. 7. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Při jednání se svým okolím můžete využít poměrně široké škály komunikačním stylů a přístupů. Jejich základní dělení je poměrně jednoduché a vychází z toho, co vám mohou nabídnout a o co při jejich použití můžete naopak přijít.

Kolerenčně řízená firma – cesta k optimální definici zdrojů (Glosa)

14. 7. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Představujeme vám novou metodiku pro dosahování hyper-optimálního rozvržení zdrojů v týmu a optimalizaci jeho interního fungování dle nejnovějších modelů inspirovaných přirozeným prostředím Aboriginců. Nebo raději ne?

PROBLÉM: Ze zaměstnance vedoucím

7. 7. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Byli jste zvyklí na to, že si se svými kolegy rozumíte, že jste tak říkajíc jedna rodina, že před sebou nic netajíte? Mysleli jste si, že tyto dobré vztahy potrvají, i když budete jejich šéfem? A jste nyní velmi překvapení, že nikoli? Neobávejte se, nejste v tom sami.

Když přijde léto… (fejeton)

30. 6. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Když přijde léto, vybaví se nám průzračná voda na koupališti rozstřikující se na všechny strany, vůně čerstvě posečené květnaté louky, borová smola ulpívající na rukou, a taky zatloukání kolíků do země, chuť malin a ostružin, a se soumrakem pak drnkání na kytaru v dáli; anebo candát na žhavých uhlících, jehož jsme chytli za svítání na prut po dědovi… Tyto představy se jen obtížně snáší s vysedáváním v kanclu před blikajícím monitorem, psaním úmorných zpráv, obvoláváním zákazníků či nekonečným dohadováním se na zbytečných poradách…

 

Syndrom vyhoření v práci

23. 6. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Jedná se o stav, kdy naše tělo i psychika reaguje na dlouhodobou zátěž na pracovišti, který se projevuje především fyzickým, psychickým i emocionálním vyčerpáním. To vše je spojeno s pochybnostmi o vlastní způsobilosti a smyslu naší práce. Máte pocit, že vás nebo někoho blízkého ovlivňuje? Víte, jaká opatření můžete učinit a jaká je prevence?

PŘÍPADOVÁ STUDIE: Rozpolcená firma

16. 6. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Společnost zavádí nový systém distribuce zdrojů, hodnocení a komunikace mezi týmy. Místo toho, aby došlo ke zvýšení efektivity práce a snížení administrativní zátěže ale nastává chaos, otevřené konflikty, a ztrácí se jeden zákazník za druhým. Co dělat?

Hledáme charisma

9. 6. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Být charismatickým nadřízeným by si přál asi každý. A jsou i lidé, kteří se nebojí do svého charismatu investovat, někdy nemalé finanční částky. Vede cesta k charismatu šatníkem, nebo s využitím koučinku?

Vedení – Jak se lépe rozhodovat

9. 6. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Vedoucí pracovníci se od sebe sice v mnohém odlišují, ale jedno mají společné - jsou nuceni analyzovat situaci a rozhodnout se, jakým směrem se budou ubírat další kroky týmu, pracovní skupiny, oddělení či celé společnosti. Co manažery ovlivňuje během rozhodování?

Jak zkrotit čas - část VII (Týdenní seznamy úkolů)

2. 6. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Minule jsme se shodli, že úkoly a kroky k nim je třeba zaznamenat do nějakého systému. Jen málo jsme si řekli k tomu, jak konkrétně by takový systém mohl vypadat. Dokonalý systém ve skutečnosti neexistuje a nikdo vás jej ani nemůže naučit, protože velmi záleží na podstatě vaší práce. Budete si muset sami najít takový systém, který je šitý přímo na míru vaším podmínkám a vaší osobnosti.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520