Články

Jak ustát změnu k horšímu

2. 3. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Naši manažeři měli na poměry výborné podmínky. Bylo toho více, ale nejdůležitější bylo nadstandardní ohodnocení a výkonnostní bonusy. Nyní o ně přišli, a zdá se, že o řadu z nich přijdeme my. Co můžeme dělat?

Závislost na práci

23. 2. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Přestože se může zdát, že termín závislost na práci (workoholismus) může být pouze negativním označením pro člověka, který je výkonově orientovaný a je motivovaný dosahovat vysokých pracovních výsledků, tak se jedná o velmi vážný zdravotní stav.

PŘÍPADOVÁ STUDIE: Konflikt vedení a zaměstnanců

16. 2. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Co dělat, když mají zaměstnanci o koncepci firmy jinou představu než vedení? A jak reagovat na hrozící vzpouru? O tom píšeme dnes v naší případové studii.

Management působivosti # 1 (Zen každodennosti)

9. 2. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

Chcete si osvojit dovednosti, které by vám prudce zvýšily vaše schopnosti prodat váš produkt? Prodat sám sebe při přijímacích pohovorech? Zvýšit počet lidí, kteří se s vámi budou chtít kamarádit a lépe prosadit u druhých lidí své záměry? Kdo by nechtěl, že?! A přitom stačí správně používat řeč svého těla, kterou máme ve své základní výbavě…

HR a sociální sítě

2. 2. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Sociální sítě se ukazují jako silný obchodní a personální nástroj. Jejich využití po nás požaduje nejprve výběr vhodných sítí a následně odpovídající formy a způsobu použití, tak aby to přinášelo hodnotu pro organizaci. To vyžaduje důkladné pochopení klíčových výhod a úskalí sociálních médií a efektivního řízení jejich využití v rámci organizace.

Jak na zastydlý konflikt

26. 1. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Před několika měsíci u nás došlo k tomu, že se lidé ve dvou odděleních začali hádat. Nejprve šlo o technický spor nad tím, jak má být řešen jistý aspekt projektu, který jsme dokončovali pro důležitého zákazníka. Každé z oddělení si jej představovalo trochu jinak, a nebyl nikdo, kdo by je, jak se říká, rozsoudil.(celý článek najdete po klepnutí zde)

Rozvojový plán

19. 1. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Začátek roku je tradičně spojován s osobními cíli a předsevzetími v soukromém životě. Jak ale toto období využít po profesní stránce?

Jak skutečně máknout

12. 1. 2015   PhDr. Jan Drahoňovský

V průběhu psaní seriálu o krocení času se na mě několik lidí obrátilo s dotazem, jestli existuje nějaký snadno aplikovatelný návod, jak toho za co nejkratší dobu zvládnout co nejvíce. Existuje skutečně?? A je funkční a univerzální?? Pokusím se na to odpovědět, ale předem varuji, že  není pro každého…

Nový začátek

5. 1. 2015   PhDr. Vojtěch Bednář

Nový rok je pro mnoho z nás příležitostí nejenom k bilancování, ale také k tomu, udělat „tlustou čáru za minulostí“.  Taková čára ale skoro nikdy nevydrží. Chceme-li využít začátku kalendářního roku k tomu, abychom provedli změnu ve svém životě, co můžeme udělat proto, aby nám změna vydržela?

Top 6 Firemního sociologa

29. 12. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Co se za poslední rok na Firemním sociologovi nejvíce četlo? Co vás nejvíce zajímalo, a co jste nejvíce hledali? Odpověď najdete právě teď a právě tady

Výzva pro tým

22. 12. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Většina z nás si v období konce jednoho roku a začátku toho nového klade ve svém soukromém životě řadu osobních předsevzetí. Stanovujeme si, čeho bychom chtěli dosáhnout a čemu by se bylo lepší naopak v příštím roce vyvarovat. Toto výjimečné období může být vhodným okamžikem i pro stanovení správné výzvy pro vlastní pracovní tým.

Jak získat štěstí

15. 12. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Co je to štěstí, odkud se bere, a jak je můžeme získat?

Asertivita - část II.

8. 12. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Asertivita je celkový přístup k sobě samým a ke svému okolí, který usnadňuje navazování plnohodnotných vztahů a pomáhá s vlastním sebeuvědoměním a sebeprosazením. V rámci vedení asertivního rozhovoru existují pravidla, které vám mohou pomoci v začátcích.

Jak zkrotit čas - část XII (Archivování pro každého)

1. 12. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Jak naložit s materiály, které nejsou úkolem ani projektem, a přesto je aktuálně nebo někdy v budoucnu budeme potřebovat? Jedná se především o knihy, prospekty, časopisy, vytištěné papíry, zákony a nařízení, účtenky, atd. V našem seriálu o krocení času nám zbývá dořešit ještě jednu záležitost - naučit se zakládat materiály pro pozdější použití.

 

5 tipů jak vyzrát na neplniče úkolů

24. 11. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Také se setkáváte s lidmi, kterým zadáte úkol, a oni ho chronicky neplní? Odevzdávají výsledek ne za pět minut dvanáct, ale o půl jedné? Ignorují urgence? A ještě si stěžují, že mají moc práce, i když fungují ani ne na polovinu? Zde je pár rad, jak na ně.

Manažerské dovednosti III.

10. 11. 2014   Mgr. Petr Hlušička

V závěrečném článku o manažerských dovednostech se dozvíte o zbývajících oblastech, které jsou zásadní u vedoucích pozic. A ke zmínce také přijdou nejčastější manažerské chyby.

Jak zkrotit čas - část XI (Jak vyzrát na e-maily)

3. 11. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Poštovní e-mailová schránka je místem, kudy se na nás valí nepřeberné množství informací a též úkolů, a proto stojí za to jí věnovat trochu pozornosti, aby nám nezasahovala do života více, než je nezbytně nutné pro naši práci a spojení se sociálním světem.

 

Jak se nespálit při delegování

27. 10. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Umíte správně delegovat úkoly? Neděláte zbytečné chyby? Pojďme si dnes v několika tipech ukázat, na co je dobře dát pozor, aby způsob, kterým delegujeme práci, přinášel užitek, a neobracel se proti nám.

Jak si vybrat: kouč, nebo trenér

20. 10. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Před nedávnem jsme zde ukázali stručný přehled některých profesí, jejichž úkolem je pomáhat firmám a manažerům. Vysvětlili jsme si, co dělá kouč, jak se liší od trenéra nebo od konzultanta, a co můžeme očekávat od člověka, který se tváří ezotericky. Jak si ale mezi onou záplavou odborníků vybrat? Na tuto otázku se pokusíme odpovědět dnes.

Manažerské dovednosti II.

13. 10. 2014   Mgr. Petr Hlušička

V pokračování článku o manažerských dovednostech se dozvíte o dalších oblastech, které přímo ovlivňují kvalitu manažerské práce a které mohou být buď vaší předností, nebo slabinou. Jedná se o motivaci lidí, řešení konfliktů a komunikaci.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520