Články

Vedoucí a závěr roku

14. 12. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Konec roku je často spojován s uvolněnější atmosférou, sháněním dárků a dotahováním pracovních úkolů. Z pohledu vedoucího pracovníka je to naopak ideální období pro zhodnocení uběhlého období, poskytováním zpětné vazby, stmelení týmu a podpory motivace svých podřízených.

Firemní večírek v době covidové?

30. 11. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Přichází období, které bylo každoročně ve znamení vánočních večírků. Ty přinášeli lidem možnost se neformálně lépe poznat, mírně uvolnit atmosféru v týmech a zároveň lidem poděkovat za jejich práci a přístup. Současná doba a situace nám tuto možnost neposkytuje, ale přesto můžeme hledat alternativy.

Porušování pravidel

16. 11. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Poslední dobou se můžeme poměrně často setkat se záměrným porušováním pravidel. Nemusí se jednat přímo o nedodržování 3R, ale naopak o pravidla chování či komunikace. Vliv na to má samozřejmě i hektická doba či pozornost vedení zaměřená na jiné priority. O to zásadnější dopady to může mít a hůře se nám následně bude sjednávat náprava.

Jak pracovat s naším stresem

2. 11. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Současná situace může být náročná, nepřehledná a zátěžová pro každého jednotlivce. Pokud navíc vedete kolektiv a máte za něj zodpovědnost v těchto okamžicích, tak se musíte navíc vyrovnávat s velkou dávkou napětí a nervozity s tím spojené. Pro každého vedoucího je nejen zásadní umět pracovat se svým týmem, ale dokázat odbourávat toto napětí a doplňovat si vlastní vnitřní energii.

Jak přimět lidi dodržovat pravidla: Podcast

26. 10. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Lidé nechtějí nosit ochranné pomůcky, dodržovat rozestupy, řídit se pravidly. Jak je k tomu přimět?

Vedení a podpora lidí při druhé vlně

19. 10. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Současný vývoj v mnohém připomíná první vlnu, a to svými dopady a vlivy nejen na nás, ale i naše podřízené. Přesto se daný stav v mnohém liší, a to zejména určitou skepsí, nedůvěrou a často i neochotou přijímat nová opatření. Především díky tomu mohou být dopady na psychiku a prožívání mnohem intenzivnější. Jako vedoucí bychom měli našim lidem právě v těchto okamžicích poskytovat určitou míru jistoty a opory. Jaká jsou vhodná doporučení?

Jak komunikovat zavedení opatření

5. 10. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Aktuální situace vyžaduje zavádění opatření, které se ne vždy setkávají s pochopením či ochotou. A to především díky dočasnému rozvolnění a následnému zpřísnění pravidel s ohledem k současné situaci. Můžeme se setkat s tím, že zaměstnanci jsou vůči jejich znovuzavedení negativně nastavení. Jak na to?

Motivace lidí na home office

21. 9. 2020   Mgr. Petr Hlušička

V aktuální situaci se ve výrazně vyšší míře začal využívat formát práce z domova – home office. Ten si mimo očekávaných komplikací s organizací práce, přináší mnohé nesnáze v oblasti motivace a klade zvýšené nároky nejen na samotné podřízené, ale samozřejmě i jejich vedoucí.

Vize dělá mistra

14. 9. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Mít vizi je důležité pro firmu, pro její top management, ale úplně stejně i pro ty nejnižší stupně vedení; pro vedoucí oddělení a mistry. V dnešním podcastu budeme vyprávět příběh mistra, kterého udělala až vize.

Jak podporovat pozitivní atmosféru v týmu v nejistých časech

24. 8. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Nevíte, co vás čeká, ale potřebujete, aby váš tým pracoval na 100 %? Nechcete lidem lhát o budoucnosti a víte, že „americký optimismus“ na ně nefunguje? Přinášíme vám čtyři tipy pro podporu pozitivní atmosféry i v nejistých časech.

Vliv dovolené

10. 8. 2020   Mgr. Petr Hlušička

V průběhu léta i v této nestandardní situaci realizuje většina zaměstnanců dovolenou. To má samozřejmě vliv nejen na samotné pracoviště a pracovníky, kteří v práci zůstávají, ale i na ty co se z dovolené vracejí. V tomto kontextu je z pozice vedoucího vhodné minimalizovat zátěž, kterou to může způsobovat.

Deset tipů pro manažera o prázdninách a v práci

27. 7. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Je léto a lidé mají dovolenou. Mnoho firem běží na poloviční provoz, ať už kvůli volnu, nebo koronavirové krizi. Manažeři jsou v práci, musí řešit těžké úkoly a taky myslet na budoucnost. Dnes vám nabídneme 10 tipů, jak na ni myslet efektivněji pokud jde o personální management.

Stmelení a posílení týmu

13. 7. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Současná doba je v mnoha ohledech zátěžová a má na nás výrazné dopady, jak v pracovním, tak i osobním životě. Přesto se i v těchto situacích dají nalézt pozitiva, která mohou ovlivnit nejen na jednotlivce ale i celé týmy. Příkladem může být to, že se jedná o ideální čas a prostor pro posílení týmu, a to jak z hlediska výkonnosti, tak i osobních vazeb.

Jak vytipovat nejcennější zaměstnance

29. 6. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Řada firem nyní uvažuje o snižování personálních rozpočtů a jsou místa, kde dochází k propouštění zaměstnanců. Jak zabránit tomu, abychom se ve snaze snížit a optimalizovat náklady nezbavili lidí, kteří jsou pro nás klíčoví?

Moderní technologie a lidský mozek

22. 6. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Pozastavili jste se někdy nad otázkou, nakolik se za posledních pár let posunul váš život z hlediska využívání moderních online technologií? Jaké to pro vás má výhody, nakolik vás to ovlivnilo a kolik příležitostí to do vašeho pracovního i soukromého přineslo? Nejspíš ano. Otázkou ale zůstává, co nás to naopak stálo a jaké negativní dopady to na nás může mít.

Role vedoucího v krizovém období

8. 6. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Současná situace více než kdy předtím podtrhává významnost role vedoucích pracovníků, která nespočívá pouze v roli výkonné, ale především v roli morální autority, poskytování opory a vedení lidí ve všech ohledech. Nároky na vedoucí pracovníky v těchto kritických obdobích přirozeně vzrůstají, a právě teď můžeme vidět, kdo tyto požadavky přirozeně splňuje nebo má tendenci se jim aktivně věnovat.

Anketa FS: Lidé se bojí o budoucnost, firmy hledají stabilitu

1. 6. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Co trápí zaměstnance v koronavirové krizi – a v té, co přijde po ni? Jak zvládá krizi liniový management a co zaměstnance v krizi stmelilo a potěšilo? Zeptali jsme se manažerů a dnes vám přinášíme odpovědi.

Komunikace se zaměstnanci v době krize

25. 5. 2020   Mgr. Petr Hlušička

V krizových situacích je zásadní přenastavení priorit, optimalizace procesů a realizace ochranných opatření. Velmi často, ale v množství operativy i strategických rozhodnutí zapomínáme na eliminaci negativní vlivů na naše zaměstnance. A to ani ne z hlediska aktuální finanční situace nebo omezení, ale primárně z pohledu obav a nejistot do budoucnosti.

Motivace lidí v zátěžové situaci

11. 5. 2020   Mgr. Petr Hlušička

Motivace a vedení lidí v zátěžové situaci se odlišuje od práce s lidmi ve stabilním či progresivním období. Základní pilíře a přístup by měl zůstat obdobný, musíme ale dávat větší důraz na komunikaci a uvědomovat si zásadní body, které naše zaměstnance ovlivňují.

Zaměstnanci v mimořádné zátěži – Video Firemního sociologa

4. 5. 2020   PhDr. Vojtěch Bednář

Práce je více než kdy jindy, zaměstnanců méně. Mnoho lidí je na nemocenské, v karanténě, ošetřují příbuzné nebo hlídají děti. Zbytek musí vykonávat práci i za ně a tato zátěž může trvat měsíce. Jak si v této situaci počít?


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 73

Yesterday 448

Week 1238

Month 7253

All 27133

Currently are 421 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions