Články

Zvládání konfliktů

18. 12. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Řešení konfliktů v pracovním prostředí je nejen nezbytnou, ale často nepříjemnou součástí práce vedoucího. Přestože podstata konfliktů může být různá, od každodenních sporů ohledně pracovní náplně až po vyjednávání o obchodních strategiích, tak nároky na vedoucího zůstávají podobné.

Management mezi zahraničními vlastníky a českými zaměstnanci

11. 12. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

Stojíte mezi zaměstnanci a vlastníky firmy. Zaměstnanci mají požadavky, které často nelze splnit, majitelé pak představy, které neodpovídají realitě. Jak si zachovat klid a zdravý rozum?

Kariérní neúspěch a růstové myšlení

4. 12. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Pracovní neúspěch je často považován za zlom v kariéře, který nám může otřást sebedůvěrou a snížit naši hodnotu. Naše přirozená instinktivní reakce může vést k tomu, že se příliš soustředíme na negativa a pochybnosti o sobě. Neuvažujeme nad tím, že se naopak jedná o cennou zkušenost a výhodu.

Konference Manažerské etudy 2023

27. 11. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

Ve středu, 22. listopadu se v pražské Broomlovce uskutečnil první ročník konference Manažerské etudy, kterou spolupořádal Firemní sociolog. Co zde zaznělo?

Komunikace změn a náročných rozhodnutí

20. 11. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V průběhu doby se dostáváme do situací, kdy je firma nebo tým v náročném období a musíme realizovat nepopulární změny nebo zavést nepříjemné opatření. I přes nepopiratelnou náročnost těchto fází se jedná o příležitost, kdy můžeme nejen zefektivnit nefunkční procesy, ale také upevnit vztahy v týmu a podpořit k růstu své podřízené.

Jak zvládnout fluktuující zaměstnance

13. 11. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

Odchází vám lidé, protože jim jinde slíbili o trochu vyšší plat, lepší vybavení nebo něco podobného?  Poradíme vám.

Řízení velkých týmů

6. 11. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Řízení velkého týmu může někdy vyvolávat pocit, že jsme spíš ve vleku aktuální úkolů, než že řídím kolektiv. A často spíše udržujeme křehkou rovnováhu, než že systematicky vedeme a rozvíjíme svůj kolektiv a jejich potenciál. Výzvou je vytvořit prostředí, ve kterém se všichni cítí podporováni, přebírají iniciativu a zodpovědnost za svou práci, a to i v době vaší nepřítomnosti. Abyste se s těmito složitostmi vypořádali a vytvořili efektivní systémy řízení, existují strategie, které můžete zavést.

První pomoc bezhlavému týmu

30. 10. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

Dvacetičlenný pracovní tým přišel ze dne na den o svého vedoucího. Jeho funkci převzal titulárně „druhý v pořadí“, ale ten nemá zkušenosti ani představu, co dál.

Komunikace se zaměstnanci

23. 10. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V rámci doby mohou pro firmu nastávat období, kdy je komunikace se zaměstnanci klíčová. A to jak ve smyslu předávání důležitých informací směrem dolů, zjišťování aktuálního stavu směrem nahoru, tak případné eliminaci nežádoucích vlivů nebo eliminaci negativních dopadů z vnějšku. Zásadní roli přitom nesehrávají komunikační kanály typu intranet, nástěnka nebo e-mailová sdělení, ale konkrétní vedoucí pracovníci.

Konference Manažerské etudy

2. 10. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

Jak říkat zaměstnancům nepříjemné věci? Jak provést firmu zásadní změnou fungování? Jak si v časech vysoké inflace poradit s odměňováním zaměstnanců nebo s cenami na trhu? Co dělat, když se vedení firmy ocitne ve střetu zájmů svých zaměstnanců a majitelů? O tom všem bude konference Manažerské etudy.

Souvislost mezi duševním zdravím a produktivitou na pracovišti

18. 9. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Jak byste dnes ohodnotili své duševní zdraví na stupnici od 1 do 10? Jednička znamená, že je v krizi, a desítka, že je úžasné. Je pravděpodobné, že jen málokdo z nás by se hodnotil na horní hranici. Jaký to má dopad na náš pracovní život?

Návrat do práce

4. 9. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Léto je za námi, a návrat do pracovního režimu je v plném proudu nebo už za námi. Pro mnoho z nás může být tato fáze trochu obtížná, zejména pokud jsme si užívali zasloužený odpočinek, plný sluníčka, dobrodružství a relaxace. Jak ale tento návrat do reality zvládnout a udržet si nově nabitou energii.

Komunikace náročných témat

14. 8. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V životě každého manažera nastanou okamžiky, kdy je třeba komunikovat náročná organizační rozhodnutí zaměstnancům. Někdy může být obtížné určit, kolik informací můžeme poskytnout, zejména pokud nemůžete být zcela transparentní. Čeho se tedy můžeme držet.

Co se děje se zaměstnanci?

31. 7. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

Ačkoli nezaměstnanost zůstává na rekordně nízké úrovni, u firem, se kterými se stýkáme, vidíme změny ve struktuře zaměstnanců. Co předznamenávají si zatím nedovoluji odhadnout.

Jak si co nejvíce odpočinout na dovolené

17. 7. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Léto je období roku, na které se většina lidí těší a plánuje dovolené. Realita je taková, že období volna může přinést stejně mnoho stresu jako radosti. Čas strávený mimo kancelář nám ale vždy nezaručí, že to bude čas bez stresu. Takže jak si nejlépe užít léto a co nejlépe zvládat případný stres?

Prázdniny Firemního sociologa

3. 7. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

Ať už pracujete v jakémkoli oboru a jakýmkoli způsobem, je začátek července přirozeně začátkem „prázdnin“. Většina lidí si v této době vybírá dovolenou a také je to ideální čas na přípravu změn.

Proč je pro nás dovolená důležitá

26. 6. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Dlouhodobý a chronický stres může mít negativní dopad na naše tělo a duševní zdraví. V hektickém pracovním prostředí je důležité rozpoznat varovné příznaky stresu a najít způsoby, jak ho udržet pod kontrolou. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak se vyrovnat se stresem, je vzít si dovolenou.

Základní pilíře při budování týmu

12. 6. 2023   Mgr. Petr Hlušička

Vytvořit funkční tým není jednoduchá záležitost, přitom týmová práce se stává stále důležitější. Silné a kohezivní týmy mají schopnost dosahovat vynikajících výsledků, inovovat a zvládat výzvy s větší lehkostí. Jaké jsou tedy zásadní okamžiky či podmínky proto, abychom vytvořily a udržely silný tým.

Růstové myšlení

29. 5. 2023   Mgr. Petr Hlušička

V dnešním dynamickém a neustále se vyvíjejícím pracovním prostředí je klíčové přijmout nový přístup k rozvoji zaměstnanců. Jde o přístup, který je založen na růstovém myšlení (growth mindset). Tedy schopnosti neustále se učit, rozvíjet a vylepšovat. Růstové myšlení přináší mnoho výhod jak zaměstnancům, tak i organizaci jako celku. V tomto článku si přiblížíme význam růstového myšlení v pracovním prostředí a jak ho můžete podporovat ve své organizaci.

Co se stane s benefity?

22. 5. 2023   PhDr. Vojtěch Bednář

V rámci připravovaného konsolidačního balíčku uvažuje česká vláda o citelném omezení daňového zvýhodnění nefinančních benefitů. Co to bude znamenat pro personální politiku zaměstnavatelů a pro zaměstnance?


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 61

Yesterday 323

Week 384

Month 3086

All 33806

Currently are 33 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions