Články
Vedení a podpora lidí při druhé vlně
19. 10. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Současný vývoj v mnohém připomíná první vlnu, a to svými dopady a vlivy nejen na nás, ale i naše podřízené. Přesto se daný stav v mnohém liší, a to zejména určitou skepsí, nedůvěrou a často i neochotou přijímat nová opatření. Především díky tomu mohou být dopady na psychiku a prožívání mnohem intenzivnější. Jako vedoucí bychom měli našim lidem právě v těchto okamžicích poskytovat určitou míru jistoty a opory. Jaká jsou vhodná doporučení?
Jak komunikovat zavedení opatření
5. 10. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Aktuální situace vyžaduje zavádění opatření, které se ne vždy setkávají s pochopením či ochotou. A to především díky dočasnému rozvolnění a následnému zpřísnění pravidel s ohledem k současné situaci. Můžeme se setkat s tím, že zaměstnanci jsou vůči jejich znovuzavedení negativně nastavení. Jak na to?
Motivace lidí na home office
21. 9. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V aktuální situaci se ve výrazně vyšší míře začal využívat formát práce z domova – home office. Ten si mimo očekávaných komplikací s organizací práce, přináší mnohé nesnáze v oblasti motivace a klade zvýšené nároky nejen na samotné podřízené, ale samozřejmě i jejich vedoucí.
Vize dělá mistra
14. 9. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Mít vizi je důležité pro firmu, pro její top management, ale úplně stejně i pro ty nejnižší stupně vedení; pro vedoucí oddělení a mistry. V dnešním podcastu budeme vyprávět příběh mistra, kterého udělala až vize.
Jak podporovat pozitivní atmosféru v týmu v nejistých časech
24. 8. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Nevíte, co vás čeká, ale potřebujete, aby váš tým pracoval na 100 %? Nechcete lidem lhát o budoucnosti a víte, že „americký optimismus“ na ně nefunguje? Přinášíme vám čtyři tipy pro podporu pozitivní atmosféry i v nejistých časech.
Vliv dovolené
10. 8. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V průběhu léta i v této nestandardní situaci realizuje většina zaměstnanců dovolenou. To má samozřejmě vliv nejen na samotné pracoviště a pracovníky, kteří v práci zůstávají, ale i na ty co se z dovolené vracejí. V tomto kontextu je z pozice vedoucího vhodné minimalizovat zátěž, kterou to může způsobovat.
Deset tipů pro manažera o prázdninách a v práci
27. 7. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Je léto a lidé mají dovolenou. Mnoho firem běží na poloviční provoz, ať už kvůli volnu, nebo koronavirové krizi. Manažeři jsou v práci, musí řešit těžké úkoly a taky myslet na budoucnost. Dnes vám nabídneme 10 tipů, jak na ni myslet efektivněji pokud jde o personální management.
Stmelení a posílení týmu
13. 7. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Současná doba je v mnoha ohledech zátěžová a má na nás výrazné dopady, jak v pracovním, tak i osobním životě. Přesto se i v těchto situacích dají nalézt pozitiva, která mohou ovlivnit nejen na jednotlivce ale i celé týmy. Příkladem může být to, že se jedná o ideální čas a prostor pro posílení týmu, a to jak z hlediska výkonnosti, tak i osobních vazeb.
Jak vytipovat nejcennější zaměstnance
29. 6. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Řada firem nyní uvažuje o snižování personálních rozpočtů a jsou místa, kde dochází k propouštění zaměstnanců. Jak zabránit tomu, abychom se ve snaze snížit a optimalizovat náklady nezbavili lidí, kteří jsou pro nás klíčoví?
Moderní technologie a lidský mozek
22. 6. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Pozastavili jste se někdy nad otázkou, nakolik se za posledních pár let posunul váš život z hlediska využívání moderních online technologií? Jaké to pro vás má výhody, nakolik vás to ovlivnilo a kolik příležitostí to do vašeho pracovního i soukromého přineslo? Nejspíš ano. Otázkou ale zůstává, co nás to naopak stálo a jaké negativní dopady to na nás může mít.
Role vedoucího v krizovém období
8. 6. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Současná situace více než kdy předtím podtrhává významnost role vedoucích pracovníků, která nespočívá pouze v roli výkonné, ale především v roli morální autority, poskytování opory a vedení lidí ve všech ohledech. Nároky na vedoucí pracovníky v těchto kritických obdobích přirozeně vzrůstají, a právě teď můžeme vidět, kdo tyto požadavky přirozeně splňuje nebo má tendenci se jim aktivně věnovat.
Anketa FS: Lidé se bojí o budoucnost, firmy hledají stabilitu
1. 6. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Co trápí zaměstnance v koronavirové krizi – a v té, co přijde po ni? Jak zvládá krizi liniový management a co zaměstnance v krizi stmelilo a potěšilo? Zeptali jsme se manažerů a dnes vám přinášíme odpovědi.
Komunikace se zaměstnanci v době krize
25. 5. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V krizových situacích je zásadní přenastavení priorit, optimalizace procesů a realizace ochranných opatření. Velmi často, ale v množství operativy i strategických rozhodnutí zapomínáme na eliminaci negativní vlivů na naše zaměstnance. A to ani ne z hlediska aktuální finanční situace nebo omezení, ale primárně z pohledu obav a nejistot do budoucnosti.
Motivace lidí v zátěžové situaci
11. 5. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Motivace a vedení lidí v zátěžové situaci se odlišuje od práce s lidmi ve stabilním či progresivním období. Základní pilíře a přístup by měl zůstat obdobný, musíme ale dávat větší důraz na komunikaci a uvědomovat si zásadní body, které naše zaměstnance ovlivňují.
Zaměstnanci v mimořádné zátěži – Video Firemního sociologa
4. 5. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Práce je více než kdy jindy, zaměstnanců méně. Mnoho lidí je na nemocenské, v karanténě, ošetřují příbuzné nebo hlídají děti. Zbytek musí vykonávat práci i za ně a tato zátěž může trvat měsíce. Jak si v této situaci počít?
Vedení lidí v době krize
27. 4. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Jak se odlišuje a ztěžuje práce při vedení týmu při takto náročných podmínkách. V okamžiku, kdy nemáme prostor se osobně setkávat a spoléháme se na techniku? Na co se můžeme při práci s nimi zaměřit a jak můžete tuto situaci brát naopak jako příležitost.
Tři priority personálního managementu v krizi (video)
20. 4. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Současná doba je ve znamení úspor a hledání optimalizací. Pro personální management je v této době kriticky nutné zachovat kontinuitu a schopnost firmy zvládat výzvy nejen současné, ale i budoucí. Jak na to?
Opatření a rozjezd výroby
14. 4. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V aktuální situaci některé provozy jedou na půl plynu a některé po pauze opětovně spouští výrobu či provoz. Co všechno, mimo standardních operací, musíme brát v potaz? A to především s ohledem na snížení rizik, ochraně našich pracovníků, ale i jejich uklidnění. Psychická zátěž spojená s množstvím informací a obav o sebe a své blízké je pochopitelná, ale může způsobovat až nepřiměřené reakce.
Výzkum: Koronavirová krize pohledem personálního managementu
6. 4. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Jak vnímají manažeři současnou krizi z pohledu práce s lidmi? Co je největší výzva a největší problém? Jaké negativní a pozitivní důsledky má koronavirus a opatření proti němu na chování zaměstnanců? Věnujte nám čas a zúčastněte se našeho výzkumu.
Psychologická doporučení
30. 3. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Aktuální situace je v mnoha ohledech mimořádná a je zcela přirozené, že se v ní my i lidé kolem nás mohou cítit ve stresu a pod tlakem. Protože nejsme schopni danou situaci změnit, tak to nejlepší, co s tím můžeme dělat, je uvědomovat si fakta, nepopírat naše pocity a adekvátním způsobem se odreagovat. Následující doporučení nám v tom mohou pomoci.
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Today 22
Yesterday 464
Week 963
Month 486
All 72229
Currently are 43 guests and no members online