Články
Kolik času by měl manažer věnovat svým podřízeným?
9. 3. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Otázku z titulku tohoto článku si klade téměř každý, kdo ze své profese zodpovídá za podřízené. Kolik času věnovat „lidem“? Nemyslí se tím jejich úkolování a běžná komunikace na práci, ale vedení. Zpětná vazba, práce na rozvoji. Může na to existovat návod?
Rozvoj liniového managementu – cesta k uplatnění strategií
2. 3. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Jedna z otázek, se kterou se setkáváme opakovaně a ve firmách napříč spektrem oborů činnosti i velikostí, je, proč se přes veškerou snahu nedaří prosazovat přijaté plány a firemní strategie napříč celou organizací. Jednou z odpovědí je, že zanedbáváme nejnižší, tj. liniový management.
Personální audit
24. 2. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Nejcennější hodnotou každé společnosti jsou její vlastní lidé, protože pouze oni mohou vykonávat mnohdy náročné operace, poskytovat služby či tvořit. Zároveň je ale důležité, aby i z hlediska nákladů a fungování byl dobře nastavený systém a procesy, včetně vhodně vybraných pracovníků s odpovídající kvalifikací a správně využitými kapacitami. Takto naladit celou organizaci Vám může pomoci právě personální audit a modelování procesů.
Jak prosadit novou strategii
17. 2. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Čeká vás nová strategie, ale zaměstnanci se staví na odpor? Obáváte se, že nejnovější vize vašeho managementu nenarazí na úrodnou půdu? Chystají se změny, které půjdou proti srsti zaměstnanců? Základem úspěchu je zachovat klid.
3 tipy pro nového projektového manažera
10. 2. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Role projektového manažera má na rozdíl od role standardního vedoucího několik specifik, která mohou dotyčnému manažerovi komplikovat práci, pokud na ně nebude brát ohled.
Jak na výběrová řízení - Inzerát
27. 1. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Výběrová řízení ve většině společností realizuje specialista nebo člověk se zkušenostmi. Jak ale postupovat v okamžiku, kdy takového člověka nemáme a zároveň s výběry zaměstnanců nemáme zkušenost.
Hodnotící pohovory na začátku roku
13. 1. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Začátek roku se dá velmi dobře využít i v práci při práci s podřízenými. Poskytněte si prostor k tomu, abyste společně zhodnotili předcházející období a naplánovali co Vás čeká v tomto roce. A nejenom to.
Personální management 2020: Lidé chybí i přebývají, inovace nutností a krize reálná
6. 1. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Začíná nový rok a s ním přicházejí nové výzvy. Očekáváme, že pro personální management nebude rok 2020 rozhodně jednoduchým, na druhou stranu, který takovým byl? V dnešním článku se podíváme na největší výzvy, které firmy v oblasti práce s lidmi letos čekají.
Novoroční předsevzetí
30. 12. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Začátek Nového roku je tradičně spojen s novoročními předsevzetími. Zhodnocujeme to, co se za předchozí rok odehrálo a stanovujeme si úkoly do dalšího roku. Často si dáváme ale nesmyslná a příliš náročná předsevzetí, která mohou být naopak spojena s velkým množstvím stresu a jejich úspěšnost je spíše mizivá. Co můžete udělat, aby vaše předsevzetí měla jiný konec?
Maminky v práci
9. 12. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Aktuální spolupráce s maminkami na rodičovské je z pohledu praxe firem spíše minimální. Důvody pro to jsou různé, ale především organizační. Skutečností zůstává, že návrat po dlouhé pauze bývá často komplikovaný a firmy i maminky do toho následně investují velké množství energie. Co je ale dle průzkumů firem faktem, že více než 80 procent maminek by alespoň částečné zapojení do pracovních aktivit přivítalo.
Jak zvládnout rebela
2. 12. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Ponouká zaměstnance proti vedení. Snaží se prosazovat své potřeby „jménem všech“. Klade si podmínky, vykřikuje požadavky a podněcuje nepokoje. Přitom svou práci vykonává dobře a plní všechny úkoly. Máte i vy ve firmě svého rebela?
Negativista v týmu
25. 11. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Máte v týmu člověka, který má časté komentáře v duchu, tento projekt stejně neklapne, naše práce je zbytečná nebo to je špatný nápad. Uvědomujete si jaké má tento jedinec dopady na Vás a jak ovlivňuje celý tým?
Jak vymáhat dodržování pravidla?
18. 11. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Představte si, že máte pravidlo chování; něco, co požadujete po svých zaměstnancích. Ti je však nedodržují. Ne že by bylo špatné, je pro ně pouze nepohodlné, a vtip je v tom, že ho nedodržuje „nikdo“. Jak vymoci dodržování pravidla?
Význam vztahů v kolektivu
11. 11. 2019 Mgr. Petr Hlušička
To, jakým způsobem máme nastavené vztahy a komunikaci v rámci týmu, má nejen zásadní vliv na pracovní výkonnost, ale také na samotnou motivaci, spokojenost a chuť být v dané práci.
Vedoucí jako nositel hodnot
29. 10. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Role vedoucího sebou nese i přirozený vliv autority na své podřízené. Vedoucí se ať vědomě či nevědomě stává nositelem hodnot a norem, které zastává a přináší. V okamžicích, kdy se nadřízený pohybuje po pracovišti, kdy komunikuje se svým okolím, tak ovlivňuje své okolí.
Když chybí iniciativa
21. 10. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Pasivita zaměstnanců, nedostatek iniciativy, nedostatek ochoty. To jsou věci, které dovedou potrápit malý tým, ale i celou velkou firmu. Jak se jim bránit, pokud postihnou více než jen několik zaměstnanců?
Plánování firemního večírku
14. 10. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Přichází období, kdy začínáme plánovat nebo naopak finalizovat poslední přípravy na firemní večírek. Někteří se na dobu večírku těší, někteří po zkušenostech s jistými obavami. Na co je dobré myslet z hlediska vztahů a možných dopadů.
Motivování pasivního týmu
7. 10. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Jedním z největších oříšků při snaze motivovat tým pracovníků k výkonu je stav, kdy potřebujeme dosáhnout rychlé změny výkonu v krátkém čase. Například tehdy, kdy je tým zvyklý na pomalou práci a změna vnějších podmínek způsobí, že je nucen fungovat rychle. Jak jej motivovat k výkonu?
Absolvent v práci
30. 9. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Nástup nového zaměstnance vždy vyžaduje naši pozornost, ale nástup čerstvého absolventa je většinou náročnější vzhledem k neexistujícím pracovním návykům, nezkušenosti a nesamostatnosti. Navíc pracovat s mladší generací má svá specifika a je nutno znát i jejich priority a pohled na věc.
Zadávání úkolů
16. 9. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Způsob, jakým nadřízený předává pracovníkům úkoly, ovlivňuje nejen jejich přístup k plnění úkolu, ale také co si ze samotné realizace odnesou. Úkoly můžete využít nejen k plnění konkrétních cílů, ale také k rozvoji svých podřízených.
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Today 139
Yesterday 326
Week 139
Month 1919
All 1919
Currently are 169 guests and no members online