Články
Jak se nespálit při sdělování kritiky na pracovišti
13. 5. 2013 PhDr. Jan Drahoňovský
Při snaze ovlivnit lidi na pracovišti si jen zřídkakdy vystačíme jen s chválou, byť ta by měla jistě převažovat. Čas od času musíme druhým též něco vytknout. Jednak si totiž nemusí sami od sebe vůbec všimnout, že něco dělají špatně, a za druhé od nás naši podřízení tuto formu komunikace vnitřně potřebují a očekávají, i když se neposlouchá tak dobře jako pochvala. Zkrátka se bez kritiky nikdy úplně neobejdeme. Jak tedy na to, abychom pokud možno změnili chování druhého k lepšímu?
Dobrý vedoucí
13. 5. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Co si představit pod pojmem dobrý vedoucí? Čím se takový vedoucí odlišuje od ostatních?
Jak se vyhnout deziluzi – když jde o vztahy na pracovišti
6. 5. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
Ať se nám to líbí, nebo ne, lidské chování přirozeně inklinuje k vytváření neracionálních představ. Máme je o sobě, o druhých, o tom, jak nás druzí vidí a vnímají a o tom, jaké jsou naše vztahy. Když z těchto představ prozřeme, nastává bolestivá deziluze.
Delegování
6. 5. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Jedna ze základních definic řízení je dosahovat výsledků prostřednictvím jiných lidí. Tedy za využití delegování. Co můžete udělat proto, abyste tuto dovednost lépe zvládli?
Asertivní jednání
29. 4. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Asertivita bývá často skloňovaným slovem a jedním z hlavních bodů osobního rozvoje. Jaká je její podstata a proč je tak užitečná?
Jak lžeme sami sobě #2
22. 4. 2013 PhDr. Jan Drahoňovský
Po úspěšném dílu o vnitřních lžích přicházím s pokračováním. Proč věnovat tolik pozornosti odkrýváním nepravd, které přeci všichni okolo také používají a nijak jim to zjevně v životě nevadí? Protože pouze skrze tuto vnitřní upřímnost se můžeme stát skutečně silnými. Kdo pečlivě své slabosti skrývá, podobá se zločinci, který se bojí, aby nebyl dopaden. Pokud si však uvědomíme, jakým bludům jsme ochotni věřit, můžeme se jim zasmát a už nad námi ztratí svou moc.
Genderový konflikt na pracovišti I.
22. 4. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
Můžeme si říkat odborníci, můžeme být profesionálové, když dojde na mužsko-ženské vztahy, jsme nakonec jen to, čím nás příroda obdařila.
Osobní prezentace a image
15. 4. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Naše chování a vystupování, ať už si to uvědomujeme či nikoli, působí na naše okolí. Vždy když se nacházíme ve společnosti druhých lidí, tak vytváříme a zanecháváme o sobě nějaký dojem, obraz nebo nějaké mínění. To, jaký dojem jsme vytvořili, ovlivňuje chuť i ochotu druhých s námi dále komunikovat.
Spolupráce se vzdělávacími institucemi
8. 4. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Touto aktivitou nemáme na mysli využívání externích školících firem, ale spolupráci se školami, univerzitami či odbornými institucemi. Jakým způsobem se to dá využít a jaké to může přinášet výhody?
Psychologické poradenství, aneb proč se neptat na radu maminky
25. 3. 2013 PhDr. Jan Drahoňovský
Mohlo by se zdát, že na všechny podstatné otázky života lze najít v knížkách či na internetu odpovědi, tedy že každý problém má své řešení. A přesto lidé stále dokola řeší ty samé problémy jejich života a soužití s jinými lidmi. Ptají se na radu různých lidí, i když by si to mohli nastudovat jinde. A potom se hodí k ruce různí rádci. Takovým rádcem může být třeba maminka, šéf nebo kamarádi v hospodě. Ne vždy je to však přínosné nebo vhodné a potom se možná tazatel obrátí na profesionála.
Jak sdělit změnu v pěti krocích
25. 3. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
Kdy jste naposledy museli sdělovat podřízeným či partnerům, že v aktuálním projektu dochází ke změně, která se dotkne asi poloviny již odvedené práce, případně že je potřeba výrazně šetřit? Ustáli to? Nepropadli depresi, nebo neutekli?
Když je zaměstnanec senior
18. 3. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
komunikace s podřízeným v seniorském věku má svá specifika, často vyžaduje cit i odlišný přístup oproti mladším kolegům. Zato se nám však senior může odvděčit pozitivními vlastnostmi, které z mladšího pracovníka nedostaneme.
Jednání s problematickými lidmi
18. 3. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Každý musí občas jednat s lidmi, s kterými se mu těžko komunikuje. Může se jednat o útočné, manipulativní nebo naopak o nepřístupné jedince. Co dělat v takovýchto případech?
Jak se nespálit při chválení na pracovišti
11. 3. 2013 PhDr. Jan Drahoňovský
Správně pochválit druhého není žádné malé umění. Ale při správném zvládnutí můžeme dokázat mnohé. Pochvala především funguje jako motivační činitel a lidé jsou pro ni ochotni pro ni dělat mnohem víc, než by dělali pro peníze (což ovšem nikdo otevřeně nepřizná). Pojďme se podívat, na co si dát pozor, abychom si zbytečně nenaběhli.
Proč využívat Assessment Centrum?
11. 3. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Využitím AC můžeme zkvalitnit výběr vhodných kandidátů na specifické pozice. Tuto metodu sice nelze použít vždy, ale ve vhodné situaci nám ušetří spoustu prostředků a zajistí nám vyšší potenciál lidského kapitálu. Díky čemu je ale vlastně tak výhodná?
Jak zastavit hádku podřízených
4. 3. 2013 PhDr. Vojtěch Bednář
Otevřený konflikt či hádka podřízených je nepříjemná situace, a výzva pro každého vedoucího pracovníka. CO si počít, když už nastane, na čí stranu bychom se měli dát? A máme hájit slabšího?
Motivace zaměstnanců
25. 2. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Pokud zaměstnanci nejsou motivovaní, tak dosahují mnohem nižších výkonů, než kterých jsou schopni. Můžeme mít tedy sebekvalitnější pracovníky, do kterých investujeme mnoho zdrojů a úsilí, ale pokud je nedokážeme správným způsobem motivovat, tak je vše zbytečné.
Lenost v každodenní praxi
18. 2. 2013 PhDr. Jan Drahoňovský
Jistě to znáte moc dobře. Někdy se ploužíte jako mátohy a každý úkon jen sebeméně připomínající práci je pro vás jako přenášet horu. A přece dobře víte, že jste schopni za práci zabrat a vykonat mnohé. Proč to tedy najednou nejde? Lenivost je poměrně univerzální problém, přesto se o něm mluví nesnadno. Vždyť každý víme, že stačí říci stop výmluvám a pustit se do toho. Jenže převést to do praxe jednoduché není.
Personální marketing v praxi
18. 2. 2013 Tomáš Menšík
O personálním marketingu se hovoří poměrně často. Je to téma zmiňované za různých HR konferencích, seminářích, v diskuzních fórech. Často je personální marketing zmiňován v souvislosti s budováním značky zaměstnavatele – Employer Branding. Situace je ale trochu podobná té kolem kdysi nejhledanějšího světového teroristy nebo manželky poručíka Colomba: mluví se o nich, ale pořádně je nikdo neviděl. Mnoho firem tvrdí, že jej systematicky aplikují v praxi, ale opak je na první pohled pravdou. Jak to tedy s tím personálním marketingem je?
Styly vedení
18. 2. 2013 Mgr. Petr Hlušička
Vedoucí pracovníci se od sebe v mnohém odlišují. Každý člověk je jiný. Stejně tak vedoucí mají svůj oblíbený či naučený přístup ve vztahu k podřízeným. Existuje mnoho způsobů jak tyto styly vedení lidí od sebe rozlišovat. A pro každý styl existují také doporučení, kdy a v jaké situaci je který vhodný.
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Naposledy v poradně
Today 33
Yesterday 292
Week 1490
Month 7505
All 27385
Currently are 82 guests and no members online